Nekromanti World of Tanks?

Johan K

Gammal & dryg
Detta spela har fladdrat förbi mig vid några tillfällen...
Är det någon av er här på WRNU som testat det hela & kan säga om det är bu eller bä, samt berätta lite mer om det hela..

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Johan K said:
Detta spela har fladdrat förbi mig vid några tillfällen...
Är det någon av er här på WRNU som testat det hela & kan säga om det är bu eller bä, samt berätta lite mer om det hela..
Jag spelar inte själv, men en vän till mig är helt såld på det. Gillar man stridsvagnar och strid där dessa är inblandade är det enligt honom skitroligt (han är dessutom väldigt motorintresserad och finner nöje i spelet även på detta plan, som jag har förstått det). Det ska enligt honom finnas stor variation i spelets olika stridsvagnar och man kan hitta en taktik som passar en sätt att spela.

Enligt honom är det ett mycket bra och underhållande spel. Själv gillar jag inte stridsvagnar och tycker den typen av strid är rätt tråkig, vilket är anledningen till att jag inte provat på det.

Cybot

Mest spelbar
Det är lite arkadigt, det är 15 randomspelare på varje sida, du kör olika tanks från tiden runt andra världskriget (några från innan kriget, några high-tiers från 50-talet), varje omgång är 15 minuter (men det brukar bli mindre. 5-10 minuter är standard).

Det är ungefär grejen.
Det är ganska kul och väl värt att pröva.

Zorbeltuss

Hero
Förutom
(några från innan kriget, några high-tiers från 50-talet),
håller jag med om allt, det finns ganska många sextiotals tanks, hos soviet finns det några få, men kina och frankrike består nästan enbart av sådana, övriga faktioner har jag dock inte koll på så noggrant.

Men ja det är kul, lite väl grindigt när man kommer upp sig, men det är inget man behöver tänka på om man väljer en bra linje med tanks.

/Zorbeltuss

Cybot

Mest spelbar
Dzerzinskij said:
Förutom
(några från innan kriget, några high-tiers från 50-talet),
håller jag med om allt, det finns ganska många sextiotals tanks, hos soviet finns det några få, men kina och frankrike består nästan enbart av sådana, övriga faktioner har jag dock inte koll på så noggrant.

Men ja det är kul, lite väl grindigt när man kommer upp sig, men det är inget man behöver tänka på om man väljer en bra linje med tanks.

/Zorbeltuss
Finns inte en enda fransk tank ifrån 60-talet. AMX-50-120 projekter (AMX-50 projektets tredje fas) var i 50-talets början. AMX-13 påbörjades på 40-talet och till och med den högsta Bat-Chatten är en 50-talsdesign.
Franska trädet är dock nästan exklusivt post-WWII när man kommer förbi Tier V. Synd att SOMUA tanksen inte utforskades bättre.