Nekromanti Worst four - all time

anth

Vetefan
Jag tyckte original four var så trevlig så vi kör motsatsen.

Jag antar att F.A.T.A.L. tar förstaplatsen och Synnibarr tar andra - men tredje och fjärde?

Zjivago

Veteran
Körde Cyborg Commando någon gång i slutet av åttiotalet, trots ganska begränsad erfarenhet av Sci-fi RPG fattade vi snabbt att det var kasst. Väldigt begränsat (du kunde vara en Cyborg, inget annat) enformigt, och knepigt regelsystem.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Är det bara jag som ser en lista på spel man måste spela bara för man är smått sjuk och galen?

Borde köra en serie med oneshots av alla spelen.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
krank said:
HYBRID, kanske.

http://wiki.rpg.net/index.php/Worst_RPGs_ever kanske kan ge inspiration.
Vaffan, det jag skrev finns ju inte med! Och ändå utnämndes det till världens sämsta rollspel i en Sverox-insändare för många år sedan.

Aldrig får man vara nöjd!

EDIT: Fan vad mäktigt, Leading Edge Games finns med inte som "spel" utan helt enkelt som "bolag". Muahahahahahaha!

/M

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Magnus Seter said:
Vaffan, det jag skrev finns ju inte med! Och ändå utnämndes det till världens sämsta rollspel i en Sverox-insändare för många år sedan.
Om du menar Mutant Chronicles så vet du att jag aldrig skulle ha postat en lista med det spelet i ändå =)

//Krank, som fortfarande inte riktigt förstår det där avgrundshatet en del äldre rollspelare verkar ha mot MC och Chronopia

anth

Vetefan
Spider Jerusalem said:
Är det bara jag som ser en lista på spel man måste spela bara för man är smått sjuk och galen?

Ha! :gremsmile:
Jag ställer upp och spelar förutsatt att:
- DU läser igenom reglerna.
- DU förklarar reglerna.
- DU spelleder.
:gremlaugh:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
anth said:
- DU förklarar reglerna.
- DU spelleder.
Jag ställer också upp och spelar. Med samma förutsättningar.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
anth said:
Spider Jerusalem said:

- DU förklarar reglerna.
- DU spelleder.
Deal.

/Spider som nu kommer börja plugga regler.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Ankans Clown said:
Måända att det kanske var lite grått och trist beroende på ens smak, men inte kan väl det motivera att ett spel hamnar på listan över världens sämsta spel?

Anarchclown

Swashbuckler
Allså. Sjukt mycket tärningsrull för att göra gubben. Specialregler för att spela man eller kvinna. Hundra olika karaktärsdrag med värden på som inte faktiskt påverkade så jävla mycket i spel. Ett system som gör väldigt lite för att premiera att man beter sig som vikingar gör. Ganska lite faktisk världsinformation eftersom man ändå kan allt det där. Kanske inte världens sämsta men förmodligen Sveriges sämsta.

Då ska man ha i åtanke att jag verkligen ogillar Mutant: RYMD, DoD 6 och Chronopia också.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Ankans Clown said:
Allså. Sjukt mycket tärningsrull för att göra gubben. Specialregler för att spela man eller kvinna. Hundra olika karaktärsdrag med värden på som inte faktiskt påverkade så jävla mycket i spel.
Specialregler för män och kvinnor känns ju inte särskilt fräscht, nej. I övrigt minns jag hur jag som tonåring tyckte det var schysst att det fanns ett spel med Neogames system i bantat format så man slapp skaffa Eon för att kolla in det. :gremlaugh:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jänkare drar ofta in RaHoWa i sådana här sammanhang. Men jag har inte sett spelet själv, så jag överlåter åt den intresserade att själv fortsätta efterforskningarna.

Ond bråd död

Swashbuckler
Äh, Viking var kanske lite trist, men dåligt var det inte. Mycket tärningsrullande för att göra gubben är ju en feature, som Eon och Neotech. Specialregler för män och kvinnor är väl inte heller något negativt (om det nu inte var nåt i stil med minus på int eller så), det hör ju nästan till standard i historiska spel.

Neoviking och Chronopia har jag inte spelat, men åtminstone Mutant:rymd är klart sämre och antagligen tidiga versioner av Western (bär mig emot att erkänna) också.

Khelataar föresten, det var väl rätt rejält svagt egentligen?