WoT-RPG
Jag spelade WoT i fredags, och det var rätt kul. Vet inte hur det är om man inte är insatt i serien dock. Redan där har vi kommit till en styrka/svaghet förresten, om man som spelare har läst serien eller inte. Vilket som är bäst vet jag dock inte, jag tror båda alternativen går bra.
Jag gillar inte levelsystem, så hela regelsystemet gick gick mer eller mindre bort för mig. Faktum är att ingen av oss tyckte om det så vi valde att helt strunta i det (till stor del berodde det dock på SL, men vi var inte sena att hänga på).
Rollspelet ska tydligen följa böckerna väldigt bra, med tanke på att vår SL, som är smått fanatisk när det gäller WoT (hon har läst varje bok 5-6 gånger och har pärmar med anteckningar), inte hade alltför mycket att klaga över.
En sak som talar för WoT är att det är en genomtänkt värld, med många möjligheter till alla sorters äventyr. Böckerna gör världen väldigt levande för dem som har läst dem, och om man inte läst dem kan man ju alltid börja.
Kort skulle jag vilja säga att regelsystemet går bort, men världen som sådan är ypperlig.
Mattias, som tycker Whitecloaks borde vara lite snällare.