Det här är min bästa teori med.Rob said:I och med att det nu är fastställt att DDN kommer att släppas tidigt 2014 (jag tror iofs själv 2013 iaf) så känns det som att de försöker att skaffa en inkomstkälla under den här perioden (försäljningen av 4e komer att minska dramatiskt) genom att släppa gamla godingar.
Man kanske bojkottar Pathfinder avnån keff anledning, typ att världsnamnet Golarion är så ohemulskt fult?lasergreger said:Detta hade då jag helt missat: Länk
Vet inte riktigt varför man skulle köpa det istället för Pathfinder. Men man kanske vill kompletera sin samling?
Varför är det fult? Kanske om man uttalar det på svenska? Men på engelska låter det helt OK tycker jag.Man kanske bojkottar Pathfinder avnån keff anledning, typ att världsnamnet Golarion är så ohemulskt fult?
Ymir skrev ju att det var en keff anledning, så han kanske inte tycker att det är fultlasergreger said:Varför är det fult? Kanske om man uttalar det på svenska? Men på engelska låter det helt OK tycker jag.Man kanske bojkottar Pathfinder avnån keff anledning, typ att världsnamnet Golarion är så ohemulskt fult?
Om dessa säljer bra,vilket jag verkligen hoppas att de gör, kommer de nog förmodligen att fortsätta med att reprinta och för eller senare kommer de att släppa de två.Storuggla said:Jag förstår inte. WotC ska ge ut ett nytryck av Players Handbook, Dungeon masters Guide och Monster Manual 1. Så vad har Lords of Madness, Book of Vile Darkness eller Golarion med saken att göra egentligen? Det kommer ju inga andra böcker?
Storuggla, det du får är ärtsoppa
Jag tror att chansen är mycket låg att de reprintar annat än själva grundregelböckerna (såvida de inte skapar någon form av Print-on-demand-lösning, med direktförsäljning till kund via t.ex. RPGNOW/DriveThru). Reprints av Lords of Madness eller Book of Vile Darkness skulle bara samla damm hos distributörer, bokhandlar och spelbutiker och jag tror inte att WotC är intresserade av att fylla distributionskedjan med dammsamlare. Chansen att de släpps i någon form av e-bok-format är däremot betydligt högre.Claxxess said:Om dessa säljer bra,vilket jag verkligen hoppas att de gör, kommer de nog förmodligen att fortsätta med att reprinta och för eller senare kommer de att släppa de två.Storuggla said:Jag förstår inte. WotC ska ge ut ett nytryck av Players Handbook, Dungeon masters Guide och Monster Manual 1. Så vad har Lords of Madness, Book of Vile Darkness eller Golarion med saken att göra egentligen? Det kommer ju inga andra böcker?
Storuggla, det du får är ärtsoppa
WotC gick ju ut med en enkät om vilket annat 3.5-material som folk skulle vilja se tillgängligt igen.Claxxess said:Om dessa säljer bra,vilket jag verkligen hoppas att de gör, kommer de nog förmodligen att fortsätta med att reprinta och för eller senare kommer de att släppa de två.
Det vore awesome om ännu en stor producent av rollspel kunde anamma den här idén. White Wolf har ju börjat; där har vi ett företag som bejakat allt från PoD till Kickstarter. Riktigt bra.Hunk said:(såvida de inte skapar någon form av Print-on-demand-lösning, med direktförsäljning till kund via t.ex. RPGNOW/DriveThru)
Nää, det är det väl inte? Varför då?Claxxess said:because lets face it, Golarion is a boring place to be.
Om du med bejakat POD och kickstarters menar "släpper knappt något material längre och har låtit sina spel dö" så är jag helt med?krank said:Det vore awesome om ännu en stor producent av rollspel kunde anamma den här idén. White Wolf har ju börjat; där har vi ett företag som bejakat allt från PoD till Kickstarter. Riktigt bra.
Jag menar att åtminstone senast jag kollade var de i full gång med att släppa gammalt material som PDF och PoD. Sen har de ju av olika skäl fått skala ner verksamheten; själv är jag rätt glad över att de börjat släppa 20th anniversaryversioner av oldWoD. Nya WoD har en del riktigt bra tilläggsböcker, men jag föredrar nog Masquerade framför Requiem (och det gjorde tydligen en del av fansen också...)Ankans Clown said:Om du med bejakat POD och kickstarters menar "släpper knappt något material längre och har låtit sina spel dö" så är jag helt med?