Nekromanti WOTC reprintar 3.5

Detta hade då jag helt missat: Länk

Vet inte riktigt varför man skulle köpa det istället för Pathfinder. Men man kanske vill kompletera sin samling?

Necross

Swashbuckler
Hyfsat obegripligt. Men det finns säkert nån smart kalkyl bakom.

Eksem

Champion
Jag tycker att det hela känns någorlunda mer begripligt i och med premium-reprinten på AD&D, att de kommer göra hela sitt arkiv tillgängligt digitalt, etc. De verkar har någon idé om att ha alla versioner av spelet tillgängligt, och det vore inte omöjligt om vi såg nån AD&D2-version tillgängligt i tryckt form i sinom tid.

De kan antagligen ha en såpass effektiv tryck- och distributionskedja att det kostar dem väldigt lite att ha åtminstone grundböcker tillgängligt.

Vad deras "end game" med det är vet jag inte, men gissar att de vill bli om inte hobbyns så åtminstone D&Ds verkliga allomfamnande patriark igen. Alla spelare är välkomna till WotC, oavsett favoritversion (och testa Next när du ändå är här!). Någon sorts försök till nerd rage management.

Men någon storsäljare tror jag inte att det blir, känns mer som ett PR-move.

Storuggla

Champion
" Någon sorts försök till nerd rage management. "

Nerd rage management är en film jag skulle titta på.

Storuggla, med eller utan Nicholson

Rob_UBBT

Warrior
I och med att det nu är fastställt att DDN kommer att släppas tidigt 2014 (jag tror iofs själv 2013 iaf) så känns det som att de försöker att skaffa en inkomstkälla under den här perioden (försäljningen av 4e komer att minska dramatiskt) genom att släppa gamla godingar.

Rob said:
I och med att det nu är fastställt att DDN kommer att släppas tidigt 2014 (jag tror iofs själv 2013 iaf) så känns det som att de försöker att skaffa en inkomstkälla under den här perioden (försäljningen av 4e komer att minska dramatiskt) genom att släppa gamla godingar.
Det här är min bästa teori med.
+1 som man säger.

Ymir

Liten kantbaron
lasergreger said:
Detta hade då jag helt missat: Länk

Vet inte riktigt varför man skulle köpa det istället för Pathfinder. Men man kanske vill kompletera sin samling?
Man kanske bojkottar Pathfinder avnån keff anledning, typ att världsnamnet Golarion är så ohemulskt fult?

Also, de har väl inte i Pathfinder mindflayers och andra såna signaturmonster som Wizards har cåpyright på?

Man kanske bojkottar Pathfinder avnån keff anledning, typ att världsnamnet Golarion är så ohemulskt fult?
Varför är det fult? Kanske om man uttalar det på svenska? Men på engelska låter det helt OK tycker jag.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
lasergreger said:
Varför är det fult? Kanske om man uttalar det på svenska? Men på engelska låter det helt OK tycker jag.
Ymir skrev ju att det var en keff anledning, så han kanske inte tycker att det är fult :gremsmile:

Jag tycker dock att det är lite fult, men det är ju så subjektivt att det knappas ska tas på något större allvar.

Claxxess

Veteran
Personligen så tycker jag att Forgotten Realms världen för 3.5 är sjukt mycket bättre än Golarion. Därför så har jag bara regel böckerna från PF dvs. Ultimate böckerna, grund regelboken och APG, sen så kör jag de reglerna I FR. Så personligen så tycker jag att det är en strålande ide att re-printa 3.5, because lets face it, Golarion is a boring place to be.

Plus vem vill INTE had Lord of Madness och book of vile darkness. Dessa är by far de bästa rollspels böckerna någonsin skrivna. Jag hoppas verkligen att de fortsätter med detta och reprintar alla 3.5 böckerna.

Storuggla

Champion
"Personligen så tycker jag att Forgotten Realms världen för 3.5 är sjukt mycket bättre än Golarion. Därför så har jag bara regel böckerna från PF dvs. Ultimate böckerna, grund regelboken och APG, sen så kör jag de reglerna I FR. Så personligen så tycker jag att det är en strålande ide att re-printa 3.5, because lets face it, Golarion is a boring place to be.

Plus vem vill INTE had Lord of Madness och book of vile darkness. Dessa är by far de bästa rollspels böckerna någonsin skrivna."

Jag förstår inte. WotC ska ge ut ett nytryck av Players Handbook, Dungeon masters Guide och Monster Manual 1. Så vad har Lords of Madness, Book of Vile Darkness eller Golarion med saken att göra egentligen? Det kommer ju inga andra böcker?

Storuggla, det du får är ärtsoppa

Claxxess

Veteran
Storuggla said:
Jag förstår inte. WotC ska ge ut ett nytryck av Players Handbook, Dungeon masters Guide och Monster Manual 1. Så vad har Lords of Madness, Book of Vile Darkness eller Golarion med saken att göra egentligen? Det kommer ju inga andra böcker?

Om dessa säljer bra,vilket jag verkligen hoppas att de gör, kommer de nog förmodligen att fortsätta med att reprinta och för eller senare kommer de att släppa de två.

Hunk

Hero
Claxxess said:
Storuggla said:

Om dessa säljer bra,vilket jag verkligen hoppas att de gör, kommer de nog förmodligen att fortsätta med att reprinta och för eller senare kommer de att släppa de två.
Jag tror att chansen är mycket låg att de reprintar annat än själva grundregelböckerna (såvida de inte skapar någon form av Print-on-demand-lösning, med direktförsäljning till kund via t.ex. RPGNOW/DriveThru). Reprints av Lords of Madness eller Book of Vile Darkness skulle bara samla damm hos distributörer, bokhandlar och spelbutiker och jag tror inte att WotC är intresserade av att fylla distributionskedjan med dammsamlare. Chansen att de släpps i någon form av e-bok-format är däremot betydligt högre.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Claxxess said:
WotC gick ju ut med en enkät om vilket annat 3.5-material som folk skulle vilja se tillgängligt igen.

De sa inte rakt av "nytryckta böcket" för det dock, så det kan vara nått digitalt.

/M

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Hunk said:
(såvida de inte skapar någon form av Print-on-demand-lösning, med direktförsäljning till kund via t.ex. RPGNOW/DriveThru)
Det vore awesome om ännu en stor producent av rollspel kunde anamma den här idén. White Wolf har ju börjat; där har vi ett företag som bejakat allt från PoD till Kickstarter. Riktigt bra.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Claxxess said:
because lets face it, Golarion is a boring place to be.
Nää, det är det väl inte? Varför då?

(for the record tycker jag också att FR är jättebra, så jag försöker inte ställa dem mot varandra)

Anarchclown

Swashbuckler
krank said:
Det vore awesome om ännu en stor producent av rollspel kunde anamma den här idén. White Wolf har ju börjat; där har vi ett företag som bejakat allt från PoD till Kickstarter. Riktigt bra.
Om du med bejakat POD och kickstarters menar "släpper knappt något material längre och har låtit sina spel dö" så är jag helt med?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ankans Clown said:
Om du med bejakat POD och kickstarters menar "släpper knappt något material längre och har låtit sina spel dö" så är jag helt med?
Jag menar att åtminstone senast jag kollade var de i full gång med att släppa gammalt material som PDF och PoD. Sen har de ju av olika skäl fått skala ner verksamheten; själv är jag rätt glad över att de börjat släppa 20th anniversaryversioner av oldWoD. Nya WoD har en del riktigt bra tilläggsböcker, men jag föredrar nog Masquerade framför Requiem (och det gjorde tydligen en del av fansen också...)

Sen märker ju jag sällan av det här med att företag släpper mindre material. Eftersom jag så sällan använder material som släpps, och hursomhelst inte ser något egenvärde i att pressa ut material till spel.