Wow med Sorcerer
När spelledaren har tagit en av min rollpersons kontakter och verkligen gjort något eget med den.
Jag spelade
Sorcerer, och var ett 1700-tals-da-Vinci-geni. Min far arbetade på den franska kungens slott och spelet började med att min rollperson fick reda på att han hade en syster, som var prostituerad. Jag sökte upp henne, och lyckades efter många om och men smussla in henne på slottet för att träffa vår gemensamma far. Hon hade inte träffat honom tidigare.
Jag säger "Ja, jag ska väl låta er vara ensamma", och låter rollpersonen lämna rummet. SL har de två SLPerna i ett rum, och berättar att jag plötsligt hör ett skrik. Min trollkarl rusar in och ser sin far ligga på golvet med blod rinnande från magen, och systern som med en kniv i handen säger "Jag trodde inte att det skulle kännas så här... Jag har fantiserat om att det skulle kännas... bra, efter vad du gjort mot mig".
Jag blev, minst sagt, tagen på sängen. Det var en stor wow-upplevelse, med en SLP som hade en agenda som inte var direkt riktad mot rollpersonen. Samtidigt inträffade såklart händelsen för att SL ville se hur jag reagerade som spelare och hur jag skulle låta rollpersonen agera. Jag visste att SL inte hade någon uttänkt lösning på det hela, utan bara ville se vad jag skulle göra. Det var coolt.