Nekromanti WRNU Board Game League : Säsong 2

Vimes

Sillkung
  • Ligan startar i början av mars.
  • Ligan avgörs i flera olika spel.
  • Målsättningen är att spela en gång i veckan.
  • Det är inte meningen att någon vid ligans start ska vara bekant med alla spel, även om det inte gör något om man har spelat några av spelen.
  • Minsta deltagarantal är fyra personer. Jag tänker att vi försöker lösa det på smarta sätt om vi blir fler, men exempelvis 7 personer är riktigt knökigt att lösa. Dock vore det kul om fler ville vara med! Så tveka inte att anmäla dig!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Jag kan ställa in mig i ledet som reserv. Blir det bra tryck och en massa hugande spekulanter för lirande vill jag inte vara i vägen.

Säsong 1 var otroligt spännande och trevlig. Jag hade inte koll på nått av spelen och flaxade till mig en vinst på nått vis ändå och var med i toppen ända in mot slutet då allt föll.

En Säsong 2 med några av Säsong 1 spelen vore fantastiskt trevligt. Exempelvis RFTG som jag bemästrade på ett skapligt vis mot slutet men var som ett brunhål i starten. PR var ett intressant spel som jag kan tänka mig igen. Nu med lite bättre koll.

Vimes

Sillkung
Brynolf said:
Anmäler intresse. I början av mars är jag dock förmodligen puts väck.
Inget problem, vi anpassar förstås ligastarten efter spelarnas möjligheter.

Vimes

Sillkung
NÄHÄ! Dålig uppslutning kring det här. Jag trodde jag hade flera namn som var sugna (givet tidigare diskussioner). Var jag för snabbt på det? Ni som borde anmäla er men inte gjort det (ni vet vilka ni är): varför inte?

Vi kan förstås skjuta på det hela tills det passar bättre.

Lukas

Mannen i Gult
Jag kan tänka. Mig vara med igen. Måste ju försvara min sistaplats

Björn den gode

Swashbuckler
Vimes said:
NÄHÄ! Dålig uppslutning kring det här. Jag trodde jag hade flera namn som var sugna (givet tidigare diskussioner). Var jag för snabbt på det? Ni som borde anmäla er men inte gjort det (ni vet vilka ni är): varför inte?

Jag har inte tid, är i en situation just nu då jag inte känner för att att boka upp mig på mer saker. Jag tycker dock det är ett jättetrevligt initiativ och om det krävs för att det ska bli av så kanske jag går att övertala, men då får vi nog sikta på att spela varannan vecka eller så istället.

Xyas

Swashbuckler
Vimes said:

Jag är såklart gärna med och försvarar min titel.

Vimes

Sillkung
Härligt xyas!

Fler takers?

Vilka spel vill vi spela? Hur ska vi lägga upp ligan?

LJSLarsson

Hero
Vimes said:
Om folk kan tänka sig att spela via steam så finns både Smallworld och Ticket to Ride tillgängligt där. Man måste dock köpa sig en egen kopia av spelet - jag har inte priset i huvudet just nu, men det är väl runt hundralappen.

Vimes

Sillkung
LJSLarsson said:
Vimes said:
Om folk kan tänka sig att spela via steam så finns både Smallworld och Ticket to Ride tillgängligt där. Man måste dock köpa sig en egen kopia av spelet - jag har inte priset i huvudet just nu, men det är väl runt hundralappen.
Både Smallworld och Ticket to Ride är förstås BGL-kandidater och jag har inget principiellt emot att köra över Steam.

Däremot är jag tveksam till att köra spel som kostar pengar. I synnerhet som vi ska spela flera spel kan man fråga sig om det är värt att lägga en hundring på just Smallworld (jag tycker nog inte att det är det).

Om alla andra absolut vill köra Smallworld eller Ticket to Ride så kan jag förstås tänka mig att göra det, men jag tror att principen borde vara att köra spel som finns tillgängliga fritt online.

Brynolf

Dum fan
Gratis är gott. Själv har jag dålig koll på vad som finns tillgängligt online, så exakt vilka lir det blir får andra gärna forska fram.

Edit: kikade lite på boardgamearena och skymtade både RFTG och Puerto rico, som jag vill minnas att jag gillar. Fast ni kanske lirade dem förra omgången och vill ha nåt nytt?

Vimes

Sillkung
Brynolf said:
Gratis är gott. Själv har jag dålig koll på vad som finns tillgängligt online, så exakt vilka lir det blir får andra gärna forska fram.

Edit: kikade lite på boardgamearena och skymtade både RFTG och Puerto rico, som jag vill minnas att jag gillar. Fast ni kanske lirade dem förra omgången och vill ha nåt nytt?
Vi körde både RFTG och Puerto Rico. Det betyder inte kan vara med den här gången. Just dessa två spel tycker jag känns som de mest självskrivna om vi ska plocka spel från förra säsongen. Hur som helst bygger det lite på hur många spelare vi blir, och hur många olika spel som ska spelas.