Nekromanti Wrnu-konvent på IRC ??

Johan K

Gammal & dryg
Om jag inte missminner mig så nämde DanielSchenstrom något om att ha ett konvent via IRC.
Blev lite sugen på att ta tag i detta ?!?! Någont mer som är sugen på det här. Så vi kasnke kan snickra ihop något & se vart det landar.
Hur låter detta ??

/ Johan K, som har vårstädat lägenheten idag... :gremsmirk:

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Vore kanske intressant att delta i. Men jag vet inte om jag törs ställa upp som ansvarig. Jag är helt urkass på IRC-funktioner av det "högre" slaget. Men kan iofs tänka mig att ställa upp som "spelledare" om någon bara coacher mig i hur man gör med fönster och sånt. :gremfrown:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det som behövs och intresseanmälan och sådant

IRC-konvent är fortfarande en bra idé och i samband med det får man sätta upp en JAVA-chatt också, så att även de utan mIRC eller liknande program kan vara med.
Vad behövs mer?
Spelledare och äventyr. Någon som känner sig manad att spelleda något spel?
Samordning med tider och liknande. Det blir att fixa när alla som sagt sig kunna spelleda något anmält sig.
Någon som kan bistå med tärningsbotar som funkar i kanaler (och i queries).

Alltså, jag tror inte det är så fasligt mycket jobb som det kan verka som, så länge man hjälps åt och folk är intresserade.
Jag kan nog inte varken arrangera eller spelleda som det är nu, tyvärr, men vi får se vad framtiden har att ge.
Kan bara önska lycka till och komma med råd till den som känner sig manad.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Det som behövs och intresseanmälan och sådant

Kan bara önska lycka till och komma med råd till den som känner sig manad.
Råd är ju alltid välkommna, det får man ju erkänna...
Är som sagt sugen på att dra igång nått sådant, men tyvärr inte så erfaren.. :gremblush:

Alltså, jag tror inte det är så fasligt mycket jobb som det kan verka som, så länge man hjälps åt och folk är intresserade.
Naee, det tror jag nog inte heller.. Eller hoppas jag iaf. :gremtongue:
Nån som har erfarenhet av detta ??