Bra länkar kan man aldrig få nog av, och jag insåg nyligen vilket enormt länkskafferi WRNU:s samlade medlemmar måste ha. Dock är för många länkar skräp - man måste plocka det gottaste. Alltså uppmanar jag er alla att välja ut er allra bästa länk, i alla kategorier, och lägga in här tillsammans med en liten motivering (om ni bara måste kan ni ju lägga in fler länkar, men kom ihåg, kvaltitet hellre än kvantitet). Lämpliga bedömningsgrunder är länkar som är värda att återbesöka, som är unika men som samtidigt har ett intresse hos många. Och lägg inte in samma länkar som redan lagts in - det förtar ju hela vitsen (vi kanske kan också rata de uppenbara länkarna som ex. google.com, wikipedia.org eller gmail.google.com )
Jag väljer att rekommendera http://cryptome.org/
Cryptome är en högaktuell hemsida som utan tvekan analyserar hela västvärldens militära, politiska och underrättelsemässiga möjligheter, problem, tveksamheter, etc. Det låter ruskigt trist, men det här är en äkta subversiv hemsida som är med om att gräva upp alla möjliga lik ur västvärldens myndigheters garderober. Sidan är inte bara en god källa för kritik av myndigheterna utan en ren guldgruva för varje rollspelare. Här hittar man allt från kartor på New Yorks vattenförsörjning, satellitfoton på USA:s hemliga baser, foton från Irak-kriget som amerikanska media inte vill visa och listor på agenter samt en massa inspiration för varje nutida eller framtida kampanj. Missa inte hemsidan som fått påhälsning av FBI och anklagats för att stå på terroristernas sida.
/RipperDoc
Jag väljer att rekommendera http://cryptome.org/
Cryptome är en högaktuell hemsida som utan tvekan analyserar hela västvärldens militära, politiska och underrättelsemässiga möjligheter, problem, tveksamheter, etc. Det låter ruskigt trist, men det här är en äkta subversiv hemsida som är med om att gräva upp alla möjliga lik ur västvärldens myndigheters garderober. Sidan är inte bara en god källa för kritik av myndigheterna utan en ren guldgruva för varje rollspelare. Här hittar man allt från kartor på New Yorks vattenförsörjning, satellitfoton på USA:s hemliga baser, foton från Irak-kriget som amerikanska media inte vill visa och listor på agenter samt en massa inspiration för varje nutida eller framtida kampanj. Missa inte hemsidan som fått påhälsning av FBI och anklagats för att stå på terroristernas sida.
/RipperDoc