Nekromanti WRNUCON i Göteborg – finns intresse?

Pilzefrau

hon/henne
(ursäkta dubbleringen, men jag behövde söka mig utanför föreningsforumet)

Föreningen WRNU, som flera här på forumet är medlemmar i (och fler gärna får bli, det är gratis) beslutade på årsmöte att man skulle hålla en medlemsaktivitet på hösten. Styrelsen beslöt att ha ett knytkonvent i Göteborg, 11-13 november.

Nu undrar jag om det finns någon som är intresserad av att komma på detta. Man behöver alltså inte vara medlem. Om jag ser det som klart kommer jag såklart att försöka locka folk från andra håll också, men om jag inte ser att det finns ett stöd på åtminstone en handfull glada konventare från forumet känns idén lite dödfödd.

Så, är det någon som vill spela rollspel och brädspel en helg i november?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
[OT] Hurra hurra!

Fantastiskt fint initiativ! Jag har inte möjlighet att komma, men jag önskar er alla massor med skoj.

Anarchclown

Swashbuckler
Är inte medlem än men jag skulle nog inte ha något emot att bli det. Denna händelse är dock lagd på samma helg som europeiska mästerskapen i Vampire: The Eternal Struggle, en turnering med långt över hundra deltagare vanligtvis. Jag måste således avböja.

solvebring

Superhero
Föreningsinfo

(Detta är inte en moderering utan ett informationsinstick)

Det har dykt upp en massa förfrågningar om föreningen och det har tillkommit en del medlemmar nu i afton.

För att underlätta inför framtida förfrågningar sticker jag gärna in med lite info här i tråden.

Information om föreningen hittar ni här på huvudsidan. Kika i menyn i vänsterspalten så kommer ni få syn på en flik som heter "Föreningen". Under den fliken finns en rad underflikar med detaljinformation som presenterar och förklarar lite närmare om Föreningen WRNU.

För att gå med i föreningen så kontaktar ni föreningens kontaktperson, det vill säga mig. Klicka här för att skicka mig en förfrågan om medlemskap så hjälper jag er att bli registrerade, varpå jag också ser till att ni får tillgång till föreningens forum här på Rollspel.nu. Kort sagt är de annars dolda för ickemedlemmar.

... Vi finns på Facebook (direktlänk till vår sida) också. Gilla oss!

solvebring

Superhero
slanfan said:
Jag känner att jag kommer. Om jag inte är för full. Hur mycket knytis är det?
Ang fylla och dylika vill jag peka på Sveroks kontrakt. Även om man säger sådana saker med glimten i ögat bör det understrykas att arrangemanget naturligtvis är drogfritt. Just sayin i förbigående, så att en sådan detalj är solklar redan från början.

Pilzefrau

hon/henne
Det är knytis vad gäller spelarrangemang – vill man hålla i något rollspel eller turnering eller så får man dra ihop det själv. Jag emotsätter mig inte att någon planerar i förväg, men ser det inte som arrangörernas jobb (eftersom den ende arrangören verkar bli jag själv).

Det är än så länge knytis vad gäller mat och dryck också. Det finns ett litet hyllkafé som vi kanske kan se till att bunkra upp extra inför konventet, och isf finns det godis och läsk. Snabbmat finns i närheten och det finns en spis att samsas om för den som vill laga mat eller nudlar.

EDIT: okej, jag missbrukar ordet knytkalas vad gäller mat, inser jag. Knytkalas går ut på att alla tar med ågot och alla äter av allas mat, men så kommer det nog inte vara, ordet jag söker är Bring-your-own. I spelväg är knytis mer passande, för där får man ju spela varandras medtagna spel och scenarion.

Unfair

Hero
Jag kommer gärna! Det finns en risk att min spelgrupp har spel en an av dagarna men de andra skulle nog inte vara några problem!

Pilzefrau

hon/henne
En bump för att uppdatera med vad som händer:

Det kommer bli ett knytkonvent enligt beskriven modell, 11-12 november. Anmälning är öppen och onödig, dvs man får hemskt gärna skriva i tråden eller pm:a mig om att man kommer, men det är inget krav för att få komma.

Hela evenemanget är kostnadsfritt, alkoholfritt och i allmänhet ganska fritt – ta med er det ni vill spela så spelar vi det! Misslyckas det har vi en hylla med 100+ brädspel till vårt förfogande.

Pilzefrau

hon/henne
Åh, såklart:

Konventet äger rum i Spelets Hus, gemensam föreningslokal för en rad spelföreningar i Göteborg. Det ligger på Djurgårdsgatan 26, nära stigbergstorget.

Med kollektivtrafik åker man till Stigbergstorget eller Kaptensgatan och går därifrån, till exempel följandes denna karta. Det är dock dörren till höger om den det står "Djurgårdsgatan 26" ovanför – den man ska in igenom står det istället "Spelets Hus" ovanför, tillsammans med en Sverok-logga.

Pilzefrau

hon/henne
Ytterligare en sak jag glömt säga: Jag kommer vara på plats från kl 5 på fredag. Om någon skulle komma till stan tidigare än så kan jag se till att vara där tidigare, men då får man säga till här i tråden eller på pm.

Baserat på gensvaret här verkar det inte vara så många som kommer, och jag har haft svårt att hitta engagemang till projektet helt ensam, så jag har inte egentligen gjort någon reklam på något annat sätt heller tyvärr. Men jag tänker vara där, och kommer det någon kan man ju spela något! Åtminstone de forumiter som bor i Göteborg har ju inget svårt att titta förbi.

Mogger

Hipsteranka
Jag är gärna på men kan inte den här gången. Så jag hoppas att det blir fler tillfällen.

Unfair

Hero
Så klart jag ska titta förbi. Slutar skolan i Borås vid 13 och det tar 1h med buss till Gbg. Om jag åker hem emellan så är jag nog inte inne i Borås igen innan typ 16-18 någonting. Och en timme till Gbg också på det.

Hur är det med sovning, då det ändå är två dagar?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Pilzeman said:
Baserat på gensvaret här verkar det inte vara så många som kommer, och jag har haft svårt att hitta engagemang till projektet helt ensam, så jag har inte egentligen gjort någon reklam på något annat sätt heller tyvärr. Men jag tänker vara där, och kommer det någon kan man ju spela något! Åtminstone de forumiter som bor i Göteborg har ju inget svårt att titta förbi.
Nu har jag hojtat om det på Google+ i alla fall, med knådad text jag snott av dig. :gremsmile:

solvebring

Superhero
Re: Föreningsinfo

Duncan said:
Är inte vänsterspalten och huvudsidan båda borttagna?
Sant, vi håller ju på med att förändra siten ganska så mycket för närvarande. Det är trots allt mycket som behöver tas om hand, egentligen.

Men det går fortfarande att komma dit, om man vill.
... Även om detta för närvarande är ganska så inofficiellt och i nu läget det som blivit i och med byggnationer och andra problem.

Unfair

Hero
Ok, så jag har ett möte i Borås kl 16 på lördagen så jag kan som mest spela till typ 14 i Göteborg. Därför hoppas jag kunna spela desto mer på fredagen, och lördag tidigt.

Men hur som hellst:

Hur många -eller få- blir vi egentligen?