Nekromanti wrnus spellista

!Paxen

Swashbuckler
Om wrnu hade en oficiell spellista, vilka låtar skulle vara med?

Jag tänker mig ganska ganska snabbt att Reel Big Fish - Beer , The Mighty Bosstones - Where´d you go? för att båda är roliga, inte för snabba låtar som dom flesta kan tycka om.

Så, vilka är era förslag?

solvebring

Superhero
Uriah Heep - Magician's Birthday
Teddy Bears Sthlm - Hey Boy
Henry Hall - Hush, hush, hush (Here Comes The Boogie Man)
Uriah Heep - The Wizard
Hans Annellsson - Knutby rollspel

... Sköna låtar med rätt approach. Skulle kunna slänga in massor av låtar men då blir inlägget bara onödigt långt, plus att jag vill hellre höra vad andra har att rekommendera. :gremsmile:

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Re9qdd6GdTg"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/Re9qdd6GdTg" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Organ

Out of time, out of mind
Jag vet inget om Supernatural men vill bara inflika att det var en cool låtlista oavsätt. Kul att någon mer än jag minns Grand Funk Railroad. (Jag vill förresten ha för mig att GFR är Homer Simpsons favoritband, och detta för att Simpsonsskaparna ville illustrera hur jävla av hans musiksmak är. Det visar ju bara hur aktuella GFR anses vara av vissa.)

/Anders

Arfert

Facit
Supernatural är en TV-serie handlar om de monsterjagande bröderna Dean och Sam Winchester, och finns även som (ett bra) rollspel. Jävligt bra TV, om man gillar sånt. Serien har också blivit bättre för varje säsong, och svartare. Folk dör som flugor, och på jobbiga sätt. Inklusive huvudpersonerna. Ibland flera gånger.

I varje avsnitt spelas en massa schysst radiorock, mest från 70- och 80-talet (de kör omkring i en gammal muskel-Impala). Låtlistan är det mesta som spelats i TV-serien). I rollspelet finns även en hel del av låtarna listade, på sidan "Music to Hunt By".

Lycan

Hero
Indietöntarna: Belle & Sebastian
D&D-folket: Rhapsody
Tradspelare födda före 1980: Soundtracket till Kull
Tradspelare födda efter 1980: Soundtracket till 1492
Eoniterna: Enya
Off topic: Anal Cunt

Johan K

Gammal & dryg
Valfritt mellan dessa artister:
* Led Xepelin
* Queen
* Black Sabbath

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Tittar man på rollspel.nu-gruppen på last.fm finns Lars Winnerbäck med bland top5-artisterna.

Just sayin'