Nekromanti WWII-rollspel

anth

Vetefan
Jag är på jakt efter rollspel, kampanjer, äventyr eller moduler som utspelar sig (helst i Europa) mellan 1930-1945.

Jag känner till följande spel/kampanjer (men är inte insatt i eventuella äventyr/moduler till dessa):
Achtung Cthulhu
World War Cthulhu
Weird War II
Fallen Reich
GURPS WWII

Vad mer finns?

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
anth said:
Jag är på jakt efter rollspel, kampanjer, äventyr eller moduler som utspelar sig (helst i Europa) mellan 1930-1945.

Jag känner till följande spel/kampanjer (men är inte insatt i eventuella äventyr/moduler till dessa):
Achtung Cthulhu
World War Cthulhu
Weird War II
Fallen Reich
GURPS WWII

Vad mer finns?
Ärligt, behöver du mer?

Jarl

Hero
anth said:

Achtung Cthulhu
World War Cthulhu
Weird War II
Fallen Reich
GURPS WWII

Vad mer finns?
Godlike

anth

Vetefan
Zoth-Ya said:
Ärligt, behöver du mer?
Jag var mest intresserad av vad som finns, det betyder inte nödvändigtvis att jag skaffar allt. :gremsmile:
Sedan känner jag till ovanstående, men jag vet inte vad det finns för produkter till dem och tänkte fråga här istället för att googla. :gremsmile:

dawnrazor

Veteran
Mekanurg said:
FASA gav ut Behind Enemy Lines för många år sedan. Ingen större succé.
Vi spelade det ett tag på det tidiga 90-talet, med en synnerligen entusiastisk GM. Sjukt kul faktiskt! Har också spelet liggande nånstans...

Totte

Warrior
Mekanurg said:
FASA gav ut Behind Enemy Lines för många år sedan. Ingen större succé.
Minns det spelet, spelade den en gång på CSS.Vi kom smygande in en skog, tittade upp över en stenmur, där såg vi en StugIII på håll, den såg oss, sen var den sessionen slut.

Btw: Operation:Fallen Reich får inte glömmas ser just att den inte var glömt, stod dock bara Fallen Reich.