Nekromanti www.rollspel.nu på Lincon

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln www.rollspel.nu på Lincon
Nu är det snart dags för Lincon, närmare bestämt den 19-23 Maj och givetvis kommer vi dyka upp där. Vi har, tillsammans med Spelwebben och Looney Labs, fått ett klassrum där vi kommer spela spel, demonstrera spel, snacka spel och bara mysa allmänt.
Ett gäng turnerneringar kommer gå av stapeln, bland annat i Trygg-Torkel, Fluxx och IceTowers så se till att träna tills dess.
Det kommer finnas möjlighet att sponsra oss och att köpa jättefina buttar.
Kom och träffa oss i rum T27!

Gå till artikeln

Foggmock

Myrmidon
Jag föreslår att fredagen utnämns som officiell wrnu-tröjdag, så att alla ser likadana ut! Våga vara konform!

Insignia

Swashbuckler
Tröjdag

"Jag föreslår att fredagen utnämns som officiell wrnu-tröjdag, så att alla ser likadana ut!"

Yes! :gremlaugh:

Storuggla

Champion
Den som inga tröjor har...

Ni får helt enkelt se ut som folk i gemen. Smälta in obemärkt bland populasen och sedan spionera på deras lunchvanor eller något. Eller så får ni skaffa er tröjor. Välj själva.

Storuggla, vill ha musik

Foggmock

Myrmidon
Re: Tröjor [ANT]

Jag vet inte hur många som finns kvar, men om det finns borde de ansvariga ta med sig till konvetet.

Rickard

Urverk speldesign
Helt ok.. Dessutom, förutom tröjorna, så kommer vi alla ha välskapta arslen..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som syftar på meningen "Det kommer finnas möjlighet att sponsra oss och att köpa jättefina buttar."

Olle Linge

Snigel
Vilka är det då?

Som är ansvariga alltså, så man kan peta på dem innan det är för sent. Jag vill ha en tröja ju! :gremlaugh:

Foggmock

Myrmidon
Re: Vilka är det då?

Jag tror att det är chrull som har tröjorna hos sig, men citera mig inte på det.

I övrigt är det ju Yasse och Gardener som har störst koll antar jag.

Johan K

Gammal & dryg
I hopp om att ni får ett trevligt konvent !

Klantig som man är så har man med osedvanlig precision lyckats att boka upp sig med att vara borta just som det är konvent.
Hursomhellst så hoppas jag att det blir ett trevligt konvent för er som åker dit & att vi ses på SydCon !!

Foggmock

Myrmidon
Rollspel.nu på Lincon!!!!

Här sitter man bredvid ett gäng som spelar Settlers för första gången och agerar regeldomare. Har inte spelat nått rollspel och har inte hört nån som har gjort det så jag kan tyvärr inte skriva något om arrangemangen. Dock så rockar Spelwebbenrummet rumpan av alla andra arr och Icehousepyramiderna fascinerar alla som ser dem. Fluxxturneringen är avgjord och vinnare blev Gustaf. På delad andraplats kom jag, Yasse och en snubbe som hette Anton tror jag. Icetowersturneringen är jämn och final blir det på söndag. I övrigt så spelas det mycket spel och slappas en hel del.

Tata.

Foggmock - utsövd!

Quadrante

Grisbonde
Vad är en bal på slottet...

..tråkigt, smutsigt, fattigt, evigt spring, ingen sömn..
eller, eller...
helt underbart (suck)

/ var inte där, kommer inte dit...
träffade "the friendly cyborg" en gång för länge sen på ett kyrkcon..
..varför var jag där, frågor som aldrig får ett svar..

Olle Linge

Snigel
Tack!

Jag vill bara säga tack till alla ni som var där och gjorde konvetet till ett väldigt trevligt evenemang. Nu vet jag inte om det var stark uppslutning från formumet eller inte (jämfört med andra konvent, alltså), men i alla fall jag som inte brytt mig om att leta upp folk tidigare hade väldigt roligt. Och det på grund av er!

Zedric

Veteran
Sådär...

...nu har jag också blivit medlem. =) Tack till alla jag snackade, skrattade och spelade spel ihop med denna gång!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Håller med

Och nu har i alla fall Vyrkoon sett vilken prick jag är även om jag inte köpte så mycket Ars Magica som han ville. :gremsmile:

Tack till er alla för ett mycket trevligt konvent! Det här får vi göra om nästa år igen.

Olle Linge

Snigel
Tröjor

Jo, fast chrull hade ju inte med sig tröjorna. Han visste inte hur många han hade bokat upp till andra och vågade inte ta med sig för risken att sälja tröjor som andra redan beställt.

seinet

Swashbuckler
Re: Tröjor

Saken är det att det inte blivit så många över, och av de som är över så är en del reserverade för tävlingar. Men efter sommaren tror jag att det skall finnas en del t-shirts till försäljning (hade tänkt lägga ut en del av sommarjobbslönen så vi kan trycka upp t-shirts och sedan sälja).

/Seinet Wintermute - Har precis tittat på två avsnitt av Pestens Tid