Nekromanti XCom: Enemy Unknown

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Right.... 7 dagar kvar tills jorden kanske går under.
Jag är hur sugen som helst specielt med tanke på att jag har krankat demot nu fler gånger än jag vet inte vad.

Så finns det fler som är sugna?
Samt så borde vi se till att anordna Multiplayer matcher.

anth

Vetefan
Spider Jerusalem said:
Hur definierar du "sugen"?
Själv tänkte jag plocka ut ett par semesterdagar i början på vecka 42...

Sodivra

Champion
Spider Jerusalem said:
X-COM diehard här.
Min dator är för kass, jag spelar bara spel via OnLive.
Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig.

anth

Vetefan
Arvidos MC said:
X-COM diehard här.
Min dator är för kass, jag spelar bara spel via OnLive.
Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig.
Flytta ihop med någon som har en kraftfullare dator.
Skynda skynda! Du har bara en vecka på dig att hitta en ny livspartner.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag är rätt sugen, men kommer nog inte att köpa det på "launch day". Demot är lovande, men inte tillräckligt lovande för att få mig helt extatisk.

Jag tror att nya spelet kommer att vara bättre än alla som burit namnet X-com efter TFTD, men jag är osäker på hur jag kommer att ranka det mot UFO: Aftermath till exempel. Och jag tvivlar på att jag kommer att spela nya X-com lika mycket som jag spelat originalet. Det finns mycket hos demot jag inte alls trivs med, som kändes oöverskådligt etc. Jag undrar om man kommer att kunna slippa perspektivbyten under strid; jag stördes mycket av att kameran hattade runt, och att det blev förstapersonsvy när man skulle skjuta gillade jag inte alls...

Och som vanligt när det gäller mig så är jag givetvis helt ointresserad av multiplayermatcher.

Jag är nog egentligen mer nyfiken på det X-comspel som kommer senare, om jag ska vara alldeles ärlig.

anth

Vetefan
krank said:
Jag är nog egentligen mer nyfiken på det X-comspel som kommer senare, om jag ska vara alldeles ärlig.
Nu hetsar vi upp oss över en sak i taget.
Det spelet finns ju inte ens i beta ännu. :gremsmile:

bladerunner_35

Warrior
Jag har förköpt och övervägde att ta ut semester men kommer nog bara flexa ut tidigare på fredagen (jag har tre små barn så semester är en ganska relativ term). Med det sagt så kommer jag förmodligen sitta hela torsdag morgon framför XCOM då jag jobbar kväll.

Jag är gärna med på multiplayer även om det inte är huvudfokuset för min XCOM-passion.

Jag har lirat demot några gånger och gillar det riktigt mycket även om jag kan hålla med Krank att det blir störande i längden med inzoomningen vid "strid". Däremot tyckte jag det funkade bra med inzoomning vid "dashing".

bladerunner_35

Warrior
Är jag helt galen eller skulle inte spelet släppas den 11 october?!

Jag ser att det är den 12 oktober på Steam så jag måste väl vara det....men jag kunde svurit på att det stod den 11 tidigare!

bladerunner_35

Warrior
Spelar på classic med Ironman, såklart.

Har precis fått mina mest erfarna soldater skoningslöst nedgjorda under gisslanuppdraget.

Jag har 4 rekryter, 7 dollar och 17 dagar kvar på månaden. Nigeria är djupt inne på rött. Dessutom vill de att jag tar fångar!

Det är underbart. Synd att barnen vill spela WoW.

bladerunner_35

Warrior
......23o.x-we8o943teavy losses!

China, India, Mexico and Argentina has left XCOM! Argetina and a number of other countries are on the verge of doing the same!

The Doomsday clock is set to 4!

We do not have enough engineers to keep our soldiers eqipped with the latee8xcks9-399a38ajfdöx-kd...sending in raw recruits with nothing but automatic rifles! Several new and even more dangerous aliens have been classified.

sdkj3jfdkqjj-djvjk43289dhies, block by block, house by house and room by room. We are fighting them in the forests and on the beaches.

We will never surrender.