CapnZapp;n299208 said:
Nja, när du säger att vB5 är mer obsolet tror jag du menar "jag gillar det inte".
Du tror fel.
"Gillar inte" kommer inte i närheten av vad jag känner.
vB5 är helvetet på jorden.
CapnZapp;n299208 said:
vB5 var trots allt ett system rpg.net gjorde en full testimplementation av och seriöst valde mellan.
Vilket vi också skulle ha gjort om vi inte var tvugna att blixt-migrera eftersom det gamla forumet höll på att krascha.
Och hade vi gjort det hade vi ALDRIG valt vB5.
CapnZapp;n299208 said:
Jag förstår inte vad du menar när du säger "Kommer vi väl till vB4 kan man börja titta på andra lösningar".
vB5 är helvetet på jorden.
En av helvetes-aspekterna med vB5 är att det inte går att migrera från vB5.
vB5 är som ett svart hål, har man väl fastnat där kommer man inte därifrån.
Vi har arbetat i över två års tid med att bygga egna migreringsskript för att komma från vB5 till vB4.
Kommer vi väl till vB4 kan vi flytta till nästan vilken forumsplattform som helst på en piss-kvart, för där finns det färdiga migreringsskript.
CapnZapp;n299208 said:
Är inte XenForo en annan lösning än vBulletin?
XenForo är en
fork av vB4, vilket gör det extremt lätt att migrera från just vB4.
Men de migrerings skript vi har och som nästan är färdiga är till vB4 och inte till XenForo.
Men vB5 har ingenting med vare sig vB4 eller XenForo att göra, utan är helt egen kod som inte är kompatibelt med något annat i hela universum.
CapnZapp;n299208 said:
jag har svårt förstå hur ni kan lägga flera års arbete på en plattform andra forum känner sig tvingade att lämna?
Vi har INTE lagt flera års arbete på vBulletin.
Vi har lagt flera års arbete på att försöka lämna vB5, just för att vi känner oss tvingade att göra det.