grip inte vapen!
<center>
om du tillhör någon av mina spelgrupper - läs inte längre än såhär!
läs inte sa jag!!
</center>
ni måste ta det varligt.. gå metodiskt till väga, väga bevismaterialen på guldvåg och utifrån framlagda teorier gripa dendär xerim.. jag fruktar det värsta, det kan vara en liftare lös!
men ärligt.. det här bådar ju för ett perfekt liftar-äventyr! tänk er själva.. vilket underbart spelupplägg, rollpersonerna upptäcker att det är något fel med deras historieskrivning när namnet xerim uppträder precis hela tiden.. och helt plöttsligt möter de xerim, han har tagit formen som en värdshusvärd och håller precis på att diska deras trämuggar! sedan går xerim iväg men glömmer något speciellt.. kroppen från den ursprungliga värdshusvärden ligger blodigt dödad under golvplankorna, och när den söta doften av blod sprider sig hittar rollpersonerna den döde mannen under sitt bord! han är full av underliga ockulta tecken som inristats med en dolk.. rollpersonerna ger sig snabbt iväg efter xerim, det blir en klappjakt värd att minnas som slutar i
a) nån blair-wich-skog där xerim antar skepnaden som en av rollpersonerna och lurar allihop..
b) i självaste daak-imperiets huvudstad! xerim har då legat bara någon dagsfärd framför rollpersonerna hela tiden, men hela tiden hållit sig undan (and 18 => omöjig att hitta).. han springer in i självaste ballisken där alla munkar sitter, tar form som en av munkarna och tar sig in i det allra heligaste - daak-imperiets häxbibliotek (ja, daak-imperiet har ett sånnt för att de utvalda munkarna ska kunna studera den onda konsten, känn din fiende typ) och snor den elakaste boken som mundana någonsin skådat.. med hjälp av den tänker han gaina ännu mer kraft och kunskap, gå upp i rang samt kanske ta över hela rasket eller nått.. rollpersonerna måste rädda världen från undergång!!
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]