Nekromanti Xintusymbol (typ ibland spoiler)

BraidsMamma

Veteran
Tjo.
Har Xintu nån symbol och fins det nån bild på den på nätet??
Annars så är det väl vara att rita en men det skulle ta lite tid.
En annan sak jag undrar är hur ni tror att gränsen mellan Colonnan och Thalamur ser ut.
Är det ett ingenmansland emellan eller står båda sidorna på samma gränslinje och vaktar. Eller nåt annat?? Jag kan tänka mig det på många sätt.

storken

Warrior
Re: Xinusymbol (typ ibland spoiler)

För det första, Xinu - inte Xintu.
Någon symbol tror jag hur som helst inte att det finns något beskrivet om, men jag kan ju ha missat något.

Silvervarg

Warrior
En annan sak jag undrar är hur ni tror att gränsen mellan Colonnan och Thalamur ser ut.

Med stor sanolikhet så vaktas den av bägge sidor, i vårat (Min spelgrupps) mundana vaktas gränserna hårt, consaber har begärt att få sätta dit vakter. Thalamur vill inte att consaber ska få in något som kan skada riket och consaber vill inte att att thalamur ska få något sam skadar riket.

Marcus J

Hero

Jag tror/tycker att det skulle bli rätt svårt och kräva alldeles för stora resurser att bevaka hela gränsen. Vid större vägar kan du ge dig på att det finns soldater och bommar och liknande, i närheten av bebyggelse och tidigare nämnda vägar så rider det nog patruller på båda sidor om gränsen. Annars så bevakas gränsen inte överallt och på sinna ställen i vildmarken så vet nog inte änns folk var gränsen går. Det är ju inte precis ett stort streck på marken som det står "Gräsen Thalamur/Colonan" vid sidan om.

Alharra

Warrior

Det är ju inte precis ett stort streck på marken som det står "Gräsen Thalamur/Colonan" vid sidan om.

Va? Menar du att det inte är som i Settlers-spelen? :gremshocked:

på sinna ställen i vildmarken så vet nog inte änns folk var gränsen går.

Det vet vi visst det, några kilometer längre åt ert håll. Ja, det var fel innan. Gränstvister är alltid roliga.

Jag tror/tycker att det skulle bli rätt svårt och kräva alldeles för stora resurser att bevaka hela gränsen. Vid större vägar kan du ge dig på att det finns soldater och bommar och liknande, i närheten av bebyggelse och tidigare nämnda vägar så rider det nog patruller på båda sidor om gränsen. Annars så bevakas gränsen inte överallt och

Tja, man skulle ju kunna tänka sig att Thalamur posterar militärer lite här och var, och skickar ut dem på små patruller hela tiden, för att hålla formen. Men det lär väl inte vara så vanligt med bommar och tulltjänstemän? Jag tror inte Thalamur vaktar gränsen lika mycket för illegala invandrare (à la Texas-Mexico) som för att ha Colonan i rädsla hela tiden.

BraidsMamma

Veteran

men för ett gäng äventyrande RP lär det inte va något problem iaf.

Ceram

Hero
Colonan - Thalmur

Jag tittade på Consaber kartan och speciellt noga på gränsen. Kholon renk Ghor drezin försvarar ju Colonan och det finns inga Sabriska soldater där. Dvärgfästet ligger dock en dagsmarsch in på Thalamurs mark. Colonan har antagligen sina gräns fort på sin sida om floden Adia även om dvärgarna vakar utanför. Thalamur däremot kan knappast ha fort på sin sida om floden eftersom dvärgarna antagligen inte skulle gilla det. Därför borde deras eventuella gränsfort hamna på väst sidan om den flod som rinner ned i coloniska sjön på andra sidan Kholonbergen.

I området mellan floderna borde det råda ett förädiskt lugn eftersom befolkningen knappast borde våga göra så mycket i en sådan pressad situation. Patruller från båda sidor och dvärgarna borde röra sig i området och undvika varandra eftersom de inte vill hamna i strid eller spionera.

/Ceram... spekulerar försvarsteori...