Blytyngder runt fossingarn *spåjler*
"Mne vilka aspekter skulle det då vara? "
Alla skulle jag säga. Jag ser ingen anledning till att utelämna någon. Däremot så tror jag att man ska vara försiktig med mängden vandöda som xinukultisterna kontrollerar, om det ens är några alls. Helmgastarna är under Xinus kontroll men Xinu och hans kultister spelar ju knappast efter samma spelregler. Men lite hederlig stridsmagi är nog på sin plats för de kultisterna som faktiskt behärskar det. Dessutom finns det säkerligen magiker som är med i kulten.
"En magi som läker skador borde vara förbjuden då inte en kutist får bruka njutningsmedel?"
Nja. Njutningsmedel och att läka skador är inte riktigt samma sak. Det är ju klart att xinukultisterna läker ihop sig själva när de går sönder. Till exempel så är det ju självklart att de spjälkar armen och lägger den i melinda om de bryter den. På samma sätt så tror jag nog att helning medelst biotropi är tillåtet. Däremot så är det nog belagt med restriktion och får endast användas i mycket speciella tillfällen. Att trolla bort smärta är troligtvis tabubelagt då det vore att fuska.
Betänk att xinu-kultisterna strävar för att perfektera sig själva inför den annalkande striden där xinu ska leda dom till framgång i den nya världen. Parallellerna till mörkret är inte svåra att dra och eftersom mörkret är bara *host hostidiotisktkortahost host* ett år bort så kommer den tiden snart.
Se det så här. All den härdningen som dom genomgår nu inför mörkret är lite granna som när basketspelare tränar med blytyngder runt fötterna. När den riktiga matchen kommer så tar dom av sig tyngderna och hoppar helt plötsligt jäättehögt
Samma sak gäller nog Xinu skulle jag säga. När mörkret väl kommer så är säkerligen helning medelst biotropi tillåtet för att då nå ett _ännu_ bättre resultat i självaste striden.
/Naug, blytyngder av