Nekromanti XP-systemet

Dimfrost

Special Circumstances
Så här tre år (ungefär) efter att det infördes, vad tycker ni om xp-systemet här på Rollspel.nu? Bara för att vara nyfiken, alltså. Det slog mig att det är något man tar för givet nu för tiden.

/Dimfrost

seinet

Swashbuckler
Jag tycker det är bra, det är ett sätt för folk som är titelkåta att skicka in bra material (skriver man många dåliga meddelanden får man ju minus XP tror jag).

Jag skulle, ifall jag haft mer tid, skicka in betydligt fler artiklar och notiser.

/Seinet Wintermute - Svullar pepparchips :p

Olle Linge

Snigel
Jag bryr mig inte [ANT]

Jag vet knappt hur mycket XP jag har och än mindre hur mycket andra har. För mig spelar det ingen som helst roll huruvida det inte finns eller finns och i så fall hur det fungerar.

MrG

Swashbuckler
Jag trodde det var nått som alltid funnits. På gott och ont, det är säkert schysst, men jag kan inte säga att jag bryr mig så mycket. Vad är tanken bakom det?

-Gunnar

Dimfrost

Special Circumstances
Tanken är att man ska kunna "belönas" för att göra saker som att skicka in notiser, artiklar etc. Själv föredrar jag att enbart antal inlägg visas (tillsammans med fria titlar, men det är lite av en annan sak), men jag bryr mig inte så mycket.

/Dimfrost

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag tycker att XP-systemet fyller någon sorts funktion, men kan inte riktigt motivera det. Ett stort antal inlägg behöver ju inte alls vara en garanti för ett vettigt innehåll, och en ny användare kan skriva helt briljanta saker redan i sitt första inlägg. Jag tror att jag skulle föredra att helt enkelt se hur många inlägg folk har skrivit.

/tobias

Rising

Vila i frid
Vad är tanken bakom det?
Ni kan se hur enormt mycket större loosers vi på top tio är i jämförelse med er.

Själv tycker jag det är sådär. Jag tycker fortfarande det är mer meningsfullt att veta antalet postade inlägg. Men jag störs inte av det.

Johan K

Gammal & dryg
vad tycker ni om xp-systemet här på Rollspel.nu?
Well, för min del så tycker jag att det mestadels bara är skoj.
Bryr mig väll egentligen inte om det å´enasidan, men å´andra sidan så är det ju alltid lika skoj med nuffror & sådant..
:gremlaugh:
Så för min del så får det gjärna vara kvar där & småputtra i sin enkelhet.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Who gives a shit?

Däremot sa Dimfrost något: FRIA TITLAR FÖR FAAAN!

Ta bort det nuvarande fjantsystemet.
Det var länge sedan vi hade frågor om grisodlare och jag har inte sett något fall längre på folk som skriver inlägg, bara för att komma bort från den titeln... Nåja, jag håller väl (motvilligt) med om att det borde vara fria titlar och sedan kan man skita blankt i XP-systemet.

/Han som skriver "motvilligt" för att han nästan uppnått den titel han vill ha ändå

Feliath

Swashbuckler
Jag sällar mig till dem som håller med dig: antal inlägg (inte för att jag bryr mig särskilt) och förbövelenfriatitlarvafanargh.

/Feliath — ska man nödvändigt jävlas med nykomlingar kan man ju villkora titelfriheten med minst 100 inlägg, eller något.

Hellzon

Långsamma Vargen

FRIA TITLAR FÖR FAAAN!
Med undantag för de titlar som slängs på Troberg så börjar de existerande titlarna bli rätt tråkiga, ja.

/Hällzon - näsferatu

Illern

koppariller
Om man tog bort det tycker jag det i så fall det skulle vara intressant att se om en användare skrivit artiklar, lämnat in notiser och liknande. Jag är nog lite nyfiken på mina medanvändare. XP blir någon sorts sammanvägning av aktiviteten på forumet men en lite mer detaljerad listning som antal inlägg, antal artiklar, antal nyheter/notiser och sådant vore kanske bättre (men antar jag jobbigare att lägga in).

XP-systemet är dock inte på något vis till något besvär för mig så om alternativen vore att ha kvar det eller ta bort det för att det är för jobbigt att ha en mer utförlig listning så kan det lika gärna vara kvar som tas bort.

Dimfrost

Special Circumstances
Om man tog bort det tycker jag det i så fall det skulle vara intressant att se om en användare skrivit artiklar, lämnat in notiser och liknande. Jag är nog lite nyfiken på mina medanvändare. XP blir någon sorts sammanvägning av aktiviteten på forumet men en lite mer detaljerad listning som antal inlägg, antal artiklar, antal nyheter/notiser och sådant vore kanske bättre (men antar jag jobbigare att lägga in).
Den informationen finns redan i profilen. :gremsmile: Fast den kanske inte syns för vanliga användare?

/Dimfrost

Jarre

Swordsman
Fast den kanske inte syns för vanliga användare?
Jorå, det bör det göra; jag ser det och jag är väldigt vanlig. Antal inlägg, nyheter och artiklar står under varandra på varsin rad i profilen.

Illern

koppariller
Jodå, det syns, det vara bara jag som var glömsk. Antalet nyheter ikluderar även notiser?

I vilket fall, då är jag nöjd som det är.

Troberg

Sinister eater

Med undantag för de titlar som slängs på Troberg så börjar de existerande titlarna bli rätt tråkiga, ja.
Jag misstänker att jag varvat systemet och att de slänger på mig allt de kan komma på som allitererar.

Foggmock

Myrmidon

Däremot sa Dimfrost något:

Nej, det var Feliath.

Jag håller med delvis. Rollspel.nu borde sätta upp typ en SMS-tjänst (eller annat lättadministrerat bös) där man kan köpa titlar åt sig själv eller åt någon annan (fast det ska vara dyrare att busa!) så att man tvingas donera en femma/tia/femtilapp varje gång man vill byta, och lägga någon slags tidsgräns så att man bara kan få ny titel var tredje månad eller något. Pöb- jag menar plebe- jag menar folket får sina titlar och Rollspel.nu får förhoppningsvis in lite extraslantar. Win!