Nekromanti YassCon II

Ackerfors

Alas, your rapids!
Nu är det minikonvent på gång igen, och eftersom jag är så grymt bra på att tänka och planera är det precis ett dygn kvar till insläpp till det oerhört eleganta YassCon som faktiskt går av stapeln för andra gången imorgon.
Anledningen till det hastiga och inte särskilt genomtänkta beslutet är att Snigel kommer till Norrköping för att hälsa på och då kan vi ju lika gärna slå ett par gnur i en smäll och spela lite spel, alla som vill.

När?
Imorgon den 8/7 och man kan dyka upp när man vill efter klockan 15 och vi lägger ner när vi inte orkar mer, dock senast söndag (jag räknar med att det blir till fredag så det är väl det "officiella" beskedet). :gremsmile:

Var?
I Norrköping i lägenheten där jag bor. Gatan är Kungsgatan 24 och ligger ungefär fem minuter från resecentrum.

Öh, kommer man från resecentrum går man uppåt längs spårvagnsspåret, när man kommer till ett trafikkaos kommunen valt att kalla rondell så svänger man uppåt åt vänster. Då är man på Kungsgatan, sen är det bara att gå till man kommer till korsningen med blombutiken. Det står en stor 24 ovanför porten.
Skicka ett PM så får ni mitt telefonnummer och/eller portkoden så att ni kommer in.

Mat?
Jag har ett kök i lägenheten och runtomkring finns en handfull pizzerior, två mataffärer, en engelsk, en mexikansk och en grekisk resturang och pub så vi ska nog inte behöva svälta ihjäl.

Spela?
Ja, det ska vi!
Jag har en del spel och ni får mer än gärna ta med era egna. Mångfald är bra, som vi alla vet.

Så ja, det är hastigt påkommet och jag vet att det kan vara svårt att ta sig loss så vi blir nog inte så jättemånga men det vore kul ifall någon kom. :gremsmile:

Ziaxool

Veteran
Ett bra tips till alla som vill besöka her Yassilus är att komma ihåg att han bor på Kungsgatan 24 och INTE 42 (bara jag som gör den förväxlingen?)! Själv gick jag omkring i tre och en halv timme över Kungsgatan och letade efter nummer 42, som, för övrigt, inte existerar (varför har man nummer 43 när 42 inte finns!?). Ett bra tips är också att ta rätt mobilnummer, som jag inte heller gjorde.
Lycka till till alla som försöker leta upp honom! :gremlaugh:

Olle Linge

Snigel
Öh... jag kommer väl då.

Eftersom du snällt har inkluderat mig i själv anledningen till minikonventet, känner jag mig lite smått tvungen att dyka upp :gremsmirk:. Och om det nu skulle bli matbrist, lär det inte vara några problem. Jag ska hälsa på flickan på Harstena, där det inte går att köpa så mycket mat. Gissa vad hon tyckte jag skulle ta med mig? Nåja, det var inte en massa spel i alla fall.

Därmed inte sagt att jag kan knöka ned lite om det får plats. Jag kan tänka mig att Once upon a Time är intressant, men det kanske du hade, Yassilus? Jag hoppas för ditt eget bäst att du inte lämnat tillbaka Icehouse-pjäserna till Gardener :gremlaugh:

Nu när jag tänker på det kom jag på att jag kan stoppa ned ett gäng kortspel. Har vi någon preliminär siffra på hur många som dyker på "default"? Tänkte det kunde vara bra att veta av någon anledning, måste kunna dosera ordentligt... :gremcrazy:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Öh... jag kommer väl då.

"Eftersom du snällt har inkluderat mig i själv anledningen till minikonventet, känner jag mig lite smått tvungen att dyka upp"

Ja, du har inget val.

"Jag kan tänka mig att Once upon a Time är intressant, men det kanske du hade, Yassilus?"

Ja, sedan i lördags.

"Jag hoppas för ditt eget bäst att du inte lämnat tillbaka Icehouse-pjäserna till Gardener"

Nej, han kunde ju tyvärr inte dyka upp till forumsölen så jag har dem ett tag till.

"Har vi någon preliminär siffra på hur många som dyker på "default"?"

Fyra fem stycken är jag nästan bergis på att vi blir. Har flörtat med lite icke-forumiter som nog dyker upp.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Öh... jag kommer väl då.

" Jag kan tänka mig att Once upon a Time är intressant, men det kanske du hade, Yassilus?"

Ja, sedan i lördags.
Fasen, ska ni b. la lira det... :gremfrown:
Blir ju lite lättt avundsjuk på er ju... Man får väll helt enkelt se va´de andra säger om spelet i min grupp om det & hoppas att det faller i god jord..

/ Johan K, ruskit trött, igen & ruggit spelsugen !!

Rickard

Urverk speldesign
Haha!

Snabbt planerat, killen.. :gremsmile: Jag satt just och undrade vad jag skulle göra för att fördriva tiden (funderade på exorcism - fördriva - exorcism - Jaja.. Långsökt.. Ni fattar nog snart) och så dyker det här upp.. Ni kan räkna med att jag dyker upp.. Jag ska bara kolla i min kalender först..

<CENTER><TABLE><TR><TD COLSPAN=2><FONT SIZE=3>Svarta kalendern</FONT> - Torsdag</TD></TR><TR><TH>14.20</TH><TD>Vakna</TD></TR><TR><TH>14.50</TH><TD>Kliva upp</TD></TR><TR><TH>15.10</TH><TD>Kolla forumet</TD></TR><TR><TH>16.00</TH><TD>Pilla i naveln</TD></TR><TR><TH>17.00</TH><TD>Pilla i naveln</TD></TR><TR><TH>18.00</TH><TD>Undra vad jag ska göra</TD></TR><TR><TH>18.10</TH><TD>Polera naveln</TD></TR><TR><TH>19.20</TH><TD>Ta paus</TD></TR><TR><TH>19.30</TH><TD>Sätta skit i naveln</TD></TR><TR><TH>19.40</TH><TD>Pilla naveln</TD></TR><TR><TH>21.00</TH><TD>Titta på film medan jag äter pizza</TD></TR></TABLE></CENTER>
Jepp, jepp.. Jag är fullbokad, men jag tror nog jag kan pilla in lite tid till annat.. :gremtongue:

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som kan ta med Giljotin nu när Yassilus ändå köpt Once Upon a Time

Ackerfors

Alas, your rapids!
Summa sumarum

Det var ju ett par dagar sedan vi packade ihop, men det har tagit ett tag att återhämta sig. :gremwink:

Som mest var vi sju personer och vi spelade allt från MixMax till Once upon a time. Det var jättetrevligt och jag tycker definitivt att vi ska göra om det någon mer gång. Tack alla som deltog. :gremsmile:

Ziaxool

Veteran
Re: Summa sumarum

Jag kan även medela alla som oroade sig för att jag skulle gå vilse och svälta ihjäl att jag den här gången hittade och hade jätte kul!