Nekromanti Yeah, Jesus visar hur illa det kan gå.

Rising

Vila i frid
Alla på det här forumet är hjärntvättade av onda sekter, men herren Jesus är här för att visa ljuset, med hjälp av de goda krafterna på Chick Publications!

http://www.chick.com/reading/tracts/0046/0046_01.asp

Okej, den här länken måste ha postats tusen gånger innan, och till och med jag känner till de här böckerna, men det här var första gången jag fick en inblick i själva serierna. Jag tycker det var en jättespännande handling.

Vad jag inte kan förstå är hur man hittar en spelgrupp med en sådan där sexig spelledare, och varför ser Debbie ut som den illegitima avkomman mellan Ringaren från Notre Damme och Sune Mangs i den sjätte rutan?

...och när de började snacka om "mind bondage spell" så trodde jag för ett ögonblick att allt var ett skämt... Jag garvade högt iaf.

Men jag håller med Debbie när hon snackar med Jesus: "I want you to be in charge of everything... not that lousy D&D Manual" :^)

Men varför skulle de bränna rockmusik för? De hade ju en cool kille med mustach och kostym som började vit och slutade grå, rena rama trollkonsten... Om de inte hade rört rocken så hade de ju scorat tunga poäng hos mig.

/Rising

Feuflux

omjonasson.se
Okej, den här länken måste ha postats tusen gånger innan

Åtminstone en gång iaf, för jag hade läst serien.
Jag får 2 huvudsakliga tankar:

1. Varför är kristnaklichéfanatiker så förtjusta i att citera bibeltexter?

2. Ibland tycker jag synd om "normala kristna" som är emot bokbål och liknande. I mitt Kalmargäng är vi 5 pers och jag är enda "hedningen". Men vi spöar minsann upp fiender för glatta livet allihopa. :gremgrin:

Där man bränner rollspelsprylar bränner man snart människor...

Insignia

Swashbuckler
Jo, det där är ju en klassiker :D [ANT]

För att inte tala om den Chick-serie som avslöjar att katoliker är homosexuella.

Netfeed

Swashbuckler
först trodde jag det var en humor serie... :gremwink:
snälla nån vem tror egentligen på detta förutom piff och puff?

Troberg

Sinister eater
Re: Jo, det där är ju en klassiker :D [ANT]

För att inte tala om den Chick-serie som avslöjar att katoliker är homosexuella.
Men det är de väl, åtminstone en del av dem?

Insignia

Swashbuckler
Re: Jo, det där är ju en klassiker :D [ANT]

En del, ja. Men jag skulle väl inte säga det rent generellt <.<
Tror jag, i alla fall.

*gillar The Death Cookie också*

Johan K

Gammal & dryg
HeHe...
Ja, jag vet inte vad jag ska säga.. Men det var iaf lite småskoj att läsa serien..
Så farliga är väll vi rollspelare inte..

Eksem

Champion
"Så farliga är väll vi rollspelare inte.. "

Tala för dig själv. Slaget mot psyket hos de kvinnor som vaknar med mig när effekten av min Mind Bondage Spell börjar avta är minst lika farligt som björnattack.

Johan K

Gammal & dryg
Tala för dig själv. Slaget mot psyket hos de kvinnor som vaknar med mig när effekten av min Mind Bondage Spell börjar avta är minst lika farligt som björnattack.

Hemm, ok då... :gremgrin:
Tar tillbaka den där biten då..... :gremwink:

Balderk

Swashbuckler
HAHAHA!

Jag menar, vem är den där jävla Schnoebelen egentligen? Han verkar liksom ha varit inblandad i lite av varje, så att säga.
Ja fy fan. Han måste vara kristendomens största spion, avslöjar grupper till höger och vänster så där. Riktigt intresant att han steg i rang snabbt inom alla grupper!

ag kan inget annat än att frossa i Chick och hans jämlikars rädsla, ondskefull rollspelare som jag är. *frossa*
Och jag kan inte göra annat än att instämma... Det där är riktigt rolig läsning!

/Balderk

walium

Ganska töntig, faktiskt
Alla i vår spelgrupp blev väldigt ledsna när Debbie bestämde sig för att sluta. Särskilt Ms. Frost. Ikväll ska vi träffas för att lägga förbannelser på henne och urinera på hennes foto. :gremsmile:

Lindenius

Swashbuckler
Re: HAHAHA!

Ja fy fan. Han måste vara kristendomens största spion, avslöjar grupper till höger och vänster så där.

Eller kristendomens största looser. From a certain point of view.

//erik. goes ob1

Foggmock

Myrmidon
Det intressanta är att det inte är svårt (såvida man inte är dumknullad av extremistkristna högern i USA) att genomskåda uppbyggnaden i serierna. Jag reagerade särskilt på den med araben. Först var araben helt vild och ville döda alla kristna. Sen räckte det för den kristna hjälten att säga 'Men så är det inte, Jesus säger att det är såhär' och 'Men han dog för dig' för att araben skulle krypa ihop på knä och be om ursäkt till Jesus och be honom frälsa honom. Och sen antyds också att muslimer inte har nån tolerans för andra religioner eftersom att han ska dö för att han ska predika om kristendomen..

Och argumentet 'Det står i Bibeln' biter tydligen på 'Det står i Koranen'. För mig tvärdör båda på direkten, men att det ena skulle vara mer trovärdigt än det andra.. nja.

Dessutom, ge mannen en paus. Det är från 94. Mediaupplystheten är helt olik nu, och det finns antagligen inte många som är såna där, även om de finns.

Krille

Super Moderator
"Och argumentet 'Det står i Bibeln' biter tydligen på 'Det står i Koranen'. För mig tvärdör båda på direkten, men att det ena skulle vara mer trovärdigt än det andra.. nja."

Det är inte det mest intressanta. Det mest intressanta är att argument som "men arkeologin och vetenskapen visar tydligt att" funkar mot Koranen men inte mot Bibeln.

Lindenius

Swashbuckler
Det är inte det mest intressanta. Det mest intressanta är att argument som "men arkeologin och vetenskapen visar tydligt att" funkar mot Koranen men inte mot Bibeln.

Fast det ännu mer intressanta (än det mest intressanta) är ju då att "det står i Bibeln/Koranen att" aldrig fungerar mot "men arkeologin och vetenskapen visar tydligt att"

//erik. tar upp paradigmen igen

Berserk

Warrior
Det här var en av de bättre sidorna. Massor av påhittade "bekännelser" och "polisuttalanden".

Läs

Och alltihopa utan minsta stöd eller referens. Blott tro, gott folk, ty detta är Herrens vilja.

"Through D & D, the demons entered his body and drove him to commit the murders."

Troberg

Sinister eater
Ärligt talat så ser jag inte det han skriver som ett problem.

Varför?

Därför att sådana människor kommer alltid att finnas och jag är övertygad om att jag skulle känna mig misslyckad om de inte retade sig på mig. Jag står inte på deras sida och tar därför deras påhopp som en komplimang.

Så enkelt är det.