Nekromanti Yelani

Morrolion

Veteran
Hallu!

I bl a Alvboken står det att man använder Öppen hjälm med ansiktskydd till en Yelani-rustning. Jag undrar då om denna också är gjord av alvglas (kanske i stil me den på bilden), eller om det syftar på den vanliga, fula öppna hjälmen med ansiktsskydd....

that's all 4 me

Hanoi

Veteran
den vanliga, fula...

har jag förstått det som (annars skulle värdena på hjälmen presenteras). samma typ som thism använder till sina mostaris.

Baron Orm

Veteran
Re: den vanliga, fula...

om du gärna vill ha en så kan du juh göra en själv helt enkelt det var vad jag gjorde då jag skulle ha ne karaktär med yelani men om detta är för jobbigt för dig så kan jag göra det åt dig..
detta störde mig till en början (att den inte fanns) men det var så lätt fixat. :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin:

Har också funderat på detta...

...Själv tycker jag att till yelanirustningen tillhör en alvisk öppen hjälm i Siluna.

Mvh Victor Palm

Pendragon

Swashbuckler
den vanliga, fula öppna hjälmen med ansiktsskydd
Alltså... massproduktion förekommer knappast på en global skala i Mundana. En öppen hjälm med ansiktskydd har inget standardiserat utseende, utan är bara en sammanfattnade term för alla... tja, öppna hjälmar med ansiktsskydd. Det samma gäller alla rustningar och vapen. Givetvis har organiserade styrkor som Jargiska armén o dyl. antagligen närmast identiska rustningar och vapen, men det finns fortfarande massor med smeder som gör hjälmar med en personlig touché.

/Joel - upplyser.

Pendragon

Swashbuckler
Är Krille helt i alvglas?

Bilden antyder att den är i glas, texten antyder att det är en vanlig hjälm i plåt. Det finns dessutom inga värden för en hjälm i alvglas.

Alltså tror jag att Krille menade att det skulle vara en vanlig hjälm, men jag ser absolut inga skäl varför de inte skulle kunna ha hjälmarna i alvglas också. Låt spelledaren bestämma efter tycke och smak.

/Joel