Nekromanti Yippee!

Hunk

Hero
Läge leve D&D-forumet! Länge leve Dante!

Lirade mitt första riktiga D&D4-äventyr idag (Game Day-scenariot Into the Shadowhaunt). Vi spöade skiten ur monstren! Dungeons & Dragons rockar!!!!

Pom

Swashbuckler
Hunk said:
Läge leve D&D-forumet! Länge leve Dante!
Indeedo! :gremlaugh:

Jag bläddrar och bläddrar och hittar bara bra saker. Kan man bli kemiskt förälskad i några böcker?

Eksem

Champion
Jag smygkollade lite när de spelade Game Day-scenariot på SF Bokhandeln, verkade kul. Spelledaren skrattade ondskefullt vid ett tillfälle i alla fall, ett bra tecken. Jag köpte PHB också, har egentligen inte mer pengar och har minst 4-5 sessioner kvar på min pågående 3.5-kampanj. Kommer man kunna få tag på Into the Shadowhaunt som privatperson längre fram förresten?

Banarok

Veteran
jag var Althaea,
och måste säga att man kunde inte göra mycket innan slutstriden, visst magic missle och thuderwave gick väll (speciellt ifall man kunde putta saker ner i eld eller ner för piedestaler), men huvudsakligen gjorde man inte mycket skada i gemförelse med fightersarna.

magic missle 6-12 skada, träff chans runt 40% (beroede på fiendens reflex såklart)
medan fighten skadade runt 6-18 varige slag med 50-60% chans att träffa

men trots att man kände sig mer eller mindre värdelös både på grund av att mina tärningar hade tydligen strejkdag och slog sällan högre än 4, så hade jag riktigt kul!

Bombu

Hero
kul!

sitter och försöker få tid att läsa de fina böckerna jag fick tillgång till igår... men nu vafan... måste man jobba också...

hipp hipp

Hunk

Hero
Nu har jag även gjort min första 4th editionkaraktär och lirat en mindre encounter där jag fullständigt gjorde bort mig (dock överlevde partyt, så allt var frid och fröjd i slutändan :D). Det var kul, men jag insåg snabbt att inte kan agera som när man tidigare har kört en barbar när man lirar warlord... Nu gäller det att hitta en figur som funkar och försöka lura någon målarkunnig bekant att måla den åt mig... Det här tycker jag är en juste figure för en eladrin warlord: