Nekromanti Yo! (En presentation

DanielSchenström

Swashbuckler
Jag vet inte än hur det är meningen att uppbyggandet av en GWspelsite ska gå till men jag antar att det är wrnufolket som kommer att stå för kodning och dylikt och vi andra med redaktionellt material.

Min GWbakgrund ligger mest i att jag gillar deras tennfigurer, jag har spelat första och andra utgåvan av WH40K och spelat Blood Bowl (med den käcka frigolitplanen. tack vara att det inte kostar en förmögenhet och att reglerna är enkla är det också Blood Bowl som är min favorit.

Mitt bidrag till siten är just nu oklart, jag har erbjudit mig att översätta några artiklar om jag kommer att ha tid.

Själv är jag 26, studerande och frilansskribent och tecknare för Codex när jag inte spelleder en massa rollspel, främst de från TSR.

Om sitens uppbyggnad tycker jag som följer:

Ett forum för varje spel så att man kan diskutera regler och så på klingande svenska bör finnas, sen en sektion om alla de spel som ges ut nu av GW. En tipssektion om målning, konvertering, dioramor och resurser, länkar till siter där man kan köpa GWs material och hobbymaterial som de inte tillverkar.

över och ut.

Daniel "Warduke" Schenström

DemolitionGnutt

Veteran
Vi hade väl någon grabb som hade en massa artiklar på engelska... de som du skulle översätta. Skicka ett mail till honom och försök att rycka fram vad det nu var för något.

Det är ju rätt trevligt att ha något fast och solit material att börja med.

Angående sidan som sådan så är väl de grafiska kunskaperna inga problem, däremot var det sabla länge sedan jag höll på med web-layout. Som en lite bonus har jag precis påbörjat mitt X-jobb, varvid jag inte kan garantera att jag hinner skriva speciellt mycket nu i startfasen.

För att ha någon annan konkret start så finns det i klubben där jag spelar ett väldigt trevligt kampanjsystem för 40K. Jag ska ta ett snack med killen som skrev det. Annars så funderar jag på en serie länkade 40K scenarion som handlar om ett Tyranidanfall och försvaret mot detta...

I senaste Codex finns en liten artikel av Fredrik Sörnfält om vad Warhammer är för något (borde inte han vara inblandad här?). Jag skulle kunna tänka mig att skriva om vettiga sätt att starta en armé eller lite basfakta om vilka som finns att tillgå. I detta skulle man kanske något av typen "en startarmé för 1000 spänn".

Återkommer!
Jonas Olsson

------------------------------------------------

Höffa höff...

DanielSchenström

Swashbuckler
Det skulle kanske vara bra om vi startade på liten skala. Bara en sida upplagd som Codex just nu när vi skrivit, säg en 5 artiklar, så börjar man med det och forum för de populäraste spelen och inbjuder sedan allmönheten att skriva också.

Daniel "Warduke" Schenström

Azagthoth

Myrmidon
Ett forum för varje spel så att man kan diskutera regler och så på klingande svenska bör finnas...

Detta är föga troligt, då vi har kört med taktiken om ett forum har "stark trafik" så knoppas det av i underavdelningar. Det kommer alltså från början endast finnas ett Games Workshop-forum (kanske bara ett Figurspelsforum, vi har ännu inte bestämt oss, själv föredrar jag namnet inom parentesen). Helt enkelt för att vi inte vet hur mycket folk skulle diskutera de olika spelen, att ha forum som får ett inlägg per dag är inte intressant, så till en början så blir det bara ett forum (visar det sig att trafiken är stor så kommer det fler forum).

/Azagthoth

pestilen

Veteran
>Vi hade väl någon grabb som hade en massa artiklar på engelska... de som du skulle översätta. Skicka ett mail till honom och försök att rycka fram vad det nu var för något.

Jag har en stor mängd artiklar på min websida: http://hem.passagen.se/pestilen/index.htm jag ska skriva ihop en lista över artiklar som borde vara passande. Jag är dock lite låst eftersom GW har rättigheterna på de flesta av mina riktigt bra artiklar. Jag har en hel del bra Mordheim artiklar men mina WFB artiklar är till 5:e upplagan.

//Tommy