Nekromanti Yrke till nybörjare

jorik

Veteran
jag skulle vilja ha lite tips från vana EON-spelare om något skojigt yrke och passande ras.(jag är helst alv)

Doda

Veteran
Beror på vilken alvras du vill vara. Sanari är nästan enbart magiker, Thism är krigare, Kiryia är musiker, konstnärer och liknande, Léaram är... Léaram (vad är egentligen Léaram?), Henéa är jägare och schamaner, och pyar är det mesta, men till större delen handelsmän.

//Doda

Morgoth

Swashbuckler
Bah

Det har sagts tidigare, och du kan verkligen inte förvänta dig ett svar efter åtta minuter, särskilt inte på nyårsafton. Ta det lugnt, och förvänta dig samma svarshastighet som ett massutskick.

General

Veteran
Om du är nybörjare o verkligen vill vara en bra krigare som klarar sig i de flesta fysiska situationer så tycker jag att du ska välja en kragg-barbar...
Det e ju ioförsig ingen alv men ändå ett mycket bra val som nybörjare...

Dessutom har du chansen att använda det "stygga" kraggsvärdet.....

Tzam

Warrior
Jag tycker att en thism jägare låter som ett bra nybörjar yrke... Det enda kröxet är att dom har vissa sedvänjor och beter sig olika mot olika raser, så om du nu ska spela alv så bör du läsa alver boken!!

Slarn

Excentriker
Pyaralver liknar rätt mycket oss människor till sättet, använder samma vapen (svärd o dyl.) som oss, och bör därmed vara lättast att spela för en nybörjare. Lycka till med spelandet!

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Pyarspelare. Har anledning att röra sig (speciellt om han gillar att "förbättra oddsen"), är alvisk men passar in bland människor, sådär lite halvskurk som RP bör vara och inte helt oförmögen att försvara sig.

Zaaken

Veteran
Håller med Tzam till pungt och pricka för är du Alv så får du ju lite lättare i skogen och så... Ja i alla fall enligt våra hus regler och så kan du ju försvara dig. För du får ju få se om du lyckas med alla färdighets slag får du fyra X-val och det kan ge dig tex båge och jagt spjut. Så om du jagar djur i sunari skogen och sen kastar din SL in dig i en eller flera så "händelser" Så kan du ju lätt försvara dig med både pilbåge och jagtspjutet. Tro mig det är lätta att börja som jägare...