Var ska man börja...?
Det är verkligen kul att se folk göra lite nya yrken till EON, vi behöver inspiration hela tiden.
Bra initiativ!
MEN
Det här känns lite väl über, även för att vara ett "alvyrke". Fler färdighetspoäng än vapenmästare, fler poäng till stridsvana än professionella krigare, SÄRSKILT med tanke på att de inte verkar slåss så ofta utan mera ägna sig åt träning.
Låt mig gissa att stridskonsten ska vara Unik och innehålla Ishani, Carwelan, Niamh och teknikerna Två Vapen, Dödande anfall och Utmanövrering?
Wardancers passar inte ens i Warhammer.
KONSTRUKTIV KRITIK
Men jag får inte bara klaga! Det finns saker som kan ordna upp detta till det bättre, och det är min skyldighet att tala om detta.
Så:
1. Kolla så att summan av Yrkes- och Valfria färdighetspoäng inte överstiger (100|140|180) som verkar vara den allmänrådande summan i de övriga yrkena, med undantag för kanske Lärd. På så sätt är yrket automatiskt bättre i linje med Eon i övrigt.
2. Skippa "+2" på starkapitalet! Ge dem Ob3T6 eller Ob2T6 gånger grunden. Det var en bra idé att skriva Sunuvai förresten!
3. Tänk över stridsvanan på yrket. Sysslar de verkligen så mycket med strid att de ska ha Ob1T6 extra som framgångsrik? Varför inte bara ge en fast summa istället? Säg, +4 enheter till stridsvana. De kommer nog ändå att slå i taket på FC 15 ganska ofta.
4. Är de en kult? I så fall, vilka särskilda regler måste de följa? Kan alla alver bli krigsdansare? Varför?
5. Och bara för att jag är jag: kolla stavningen. Det är skillnad på ända och enda.
/Duddmannen, som trots allt GILLAR überalver...