En av mina spelare vägrar använda andra vapen än de största yxor som finns hur ska jag göra för att han ska förstå att det är lika bra med mindre vapen som ex stridssvärd????/images/icons/dragon.gif
En av mina spelare vägrar använda andra vapen än de största yxor som finns hur ska jag göra för att han ska förstå att det är lika bra med mindre vapen som ex stridssvärd????
<hr></blockquote>
Om ni använder snabbhetsindex så borde han väl märka att om han missar med sin långyxa så får han problem att behålla initiativet om det är en fiende med ett Calanasvärd eller liknande.
Fast om han vill använda yxa så tycker jag att han ska få göra det. Bara inte alltid.
Mest troligt så är han ute efter skadeverkan. Så försök få honom att förstå att det egentligen inte är en barnlek att döda någon. Det tar man alltid för lätt på och vissa gånger så har det hänt att vi fått betala för det i vår spelgrupp. /images/icons/wink.gif
Så mina rollpersoner försöker då bruka så lite våld som möjligt. Kanske inte alltid mot tiraker eller om det är nödvändigt att snabbt nedgöra fienden för att fly förstås...
Ställ honom mot en kille med ett svärd med SI : 3/4...t ex ett bredsvärd...killen ska ha samma FV som han själv.
Spela sedan smart med bredsvärdskillen....sen får din kille, om han överlever, se hur jävla cp-svårt det är att slåss mot snabbare motståndare.../images/icons/devil.gif
jaa.. Kan ju bero på att han trivs att slåss med den stillen... Eon är ju ett komplicerat spel där man kan utöva olika taktiker och om han vill ha en stor fet yxa borde han få ha det.. Jag tycker faktiskt inte alls du ska motivera honom att sluta utan istället utveckla sin egen stridsstil; Några slåss med små svärd andra med stora yxor...
En annan tanke som slog MIG.... Kan en dvärg (sty 21)använda en tvåhands yxa normalt i strid med endast en hand då han har en sköld i andra...? Lite osannolikt eller? Det är ju trots allt en 2handed piece..
Jaa.. om det överträffar dubblet av kravet, alltså är det 10 i styk så kan han ju göra det... Nu kan jag inte tabellerna o sånt helt i huvudet men varför skulle han inte kunna det? Längden eller?
/images/icons/dragon.gif
Läng, vikt.... Klart att han KAN använda den, men när han hugger borde själva dvärgen göra en rörelse som följer med yxan framåt och kanske i en snygg halv piruett...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.