Jag är rätt så dålig på det här med spelrapporter och Zombie Cinema är svårt att återge eftersom det är ett så kort och snabbt spel där det ständigt händer nya grejer.
Jag hoppas dock på att spela mer av det. Det var skoj. Som jag sagt innan vore det najs med en större grupp, och gärna det med spelare som är lite mer inkörda så att folk inte passar scener så jävla ofta.
Man funderade dock på, eftersom omgångar med få spelare gärna går väldigt fort, på om man inte kunde låta zombierna stå över en uppflyttning/avancerande på brädet efter det att de ätit en spelare. Att man då därefter hoppar över nästa gång de ska avancera pga roundmarkerna. Det tycker inte jag är en så dum idé. Den ska jag gärna testa någon gång.
Nåväl, jag hoppas att vi slutligen spelade spelet rätt och att jag inte härnäst jag läser reglerna upptäcker att vi missat något vitalt. Nog för ett regelhäftet är minimalt och spelet är rätt så enkelt så tycker jag att det inte är så välförfattat. Det känns splittrat och informationen är sannerligen inte fokuserad och därav rätt så luddig på sina ställen. Tackar wilper för att han bistått mig vid både vettiga liksom dumma (frågor med rätt klara svar, ändå) frågor.