Nekromanti Zombie Cinema fyller 10 år. Och vilka indie/samberättar-spel återvänder du till?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
I år är det tio år sedan Zombie Cinema släpptes. Och det är fortfarande en vanlig syn på mitt spelbord.

Jag tycker att på tio år borde det ha kommit coolare saker. Men jag kanske har missat dem för att alla bara pratar om Fiasco, Fate och AW och de hundratalet hacks som finns av dem.

Nedan följer min lista på indie/samberättarspel som jag återvänder till.

Listan är typ i mängdordning, men jag för inte bok över vad jag spelat, så det blir kanske viktat åt de saker som varit mest minnesvärda.

Zombie Cinema
Medan Världen Går Under
Witch Quest
The Daughters of Verona
Itras By
Montsegur 1244
Den Yttersta Domen
OKULT
Bläck
Lady Blackbird
A Taste for Murder
Panty Explosion Perfect
Love in the Time of Seid
Technical Support Simulator 2016
Polaris
1001 Nights
Dead of Night

Och de är ju gamla nästan hela bunten. Det är bara Technical Support Simulator 2016 och OKULT som är yngre än tre år.

Vad har jag missat?

Genesis

Ni dés ni maître
Många av de spel jag återvänt till länge har numera fasats ut ur min arsenal. InSpectres och Best Friends var länge en stapelvara för mig, men numera pitchar jag dem sällan eller aldrig. Mina egna spel återvänder jag såklart till, dock.

Nej, jag vet inte om jag har några spel som klassar in ordentligt. Jag har spel som jag ofta återvänder till och som är gamla, men generellt har jag inte spelat dem så länge.