Nekromanti Zombie rollspel

LukeFagwalker

Veteran
Har länge velat spela ett spel av typen. spring runt i en stad full med zombies och försök överleva. finns det nåt kul gratisrollspel med liknande inehåll

Rising

Vila i frid
Det finns ett köprollspel som heter All Flesh Must Be Eaten som ligger bra till för det du eftersöker. Det finns också ett svenskt alternativ som kan vara lite svårt att få tag på som heter Splatter.

Det måste också finnas hordvis med gratisrollspel ute på nätet. Här på forumet vet jag att det har funnits ett par dogmarollspel (=rollspel på bara ett enda A4 med fram- och baksida) som har varit zombieinriktade.

Tydligast är nog Bwaiiins som du kan läsa här .

LukeFagwalker

Veteran
kolla på det men datan hittar inte sidan med reglerna för DE KOMMER TILLBAKA. men bwaiin funka så det ska jag spela

LukeFagwalker

Veteran
vet inte om det är jag som är sämst eller nåt annat men jag fatta inte hur zombiesarna funkar på Bwaiiins nån som har lite tips på hur man konstruerar zombies till bwaiiins

EchonCique

Hero
vet inte om det är jag som är sämst eller nåt annat men jag fatta inte hur zombiesarna funkar på Bwaiiins nån som har lite tips på hur man konstruerar zombies till bwaiiins
Du menar de där sakerna man skall slå ihjäl? De har ju samma spelvärden som varje karaktär har som man spelar. Så det är upp till spelledaren att sätta värden på dem!

LukeFagwalker

Veteran
men zombies kan la inte hantera t.ex. en brödrost eller en pistol. fast samma grundegenskaper kan de ha. vad tar en zombie i skada?

Rising

Vila i frid
Actually, nu när du säger det så framstår en rätt dålig grej med många dogmarollspel; de har ofta skapats för att bli lästa men sällan för att verkligen bli spelade - det kan vara lite si och så med en del av den grundläggande informationen som behövs för att man ska kunna spela och som direkt framstår vid ett ordentligt speltest.

Här ser man exempelvis inte ens vad det är för skillnad på Muskulös och Hårdhänt, och man vet inte hur "Motstå Zombiebett" egentligen fungerar eller vad som händer om man misslyckas - och att egenskapsvärden för zombierna saknas är faktiskt lite lökigt eftersom det står i världsbeskrivningen att de är övermänskligt starka men också att de har veka kroppar.

Nu ångrar jag lite att jag rekommenderade spelet för dig. Antingen får spelskaparna fylla i luckorna och göra en ordentlig version, eller så får vi hitta ett annat zombierollspel åt dig som fungerar bättre.

Håll ut, så ska jag leta lite på nätet. Om jag inte hittat något till på måndag så skriver jag ett eget zombierollspel åt dig, som kompensation för att jag gav dig det här förhastade rådet, är det okej?

Jag återkommer som senast då.

Rickard

Urverk speldesign
"kolla på det men datan hittar inte sidan med reglerna för DE KOMMER TILLBAKA. men bwaiin funka så det ska jag spela"
Aj, det såg jag inte.. Sorry.. Tja, spelet ingår i 2003 års dogmautmaning, så du kan ladda ner hela skiten (13 Mb) och finna det där.. Det är ett kristapokalyptiskt spel i alla fall..

från spelmakarens egna beskrivning said:
Efter oväntade meteorskurar har ett mörkt hot
spridit sej över jorden. De döda går på gatorna!
Människor slaktas och äts i miljonantal. De
förmultnade liken hasar runt under dova stön
och gurglanden på de mörka gatorna, och
situationen ser hopplös ut. Men då, mitt i
misären, förkunnas ett gudomligt ingripande...
De kommer tillbaka! är ett klassiskt
zombierollspel med ett par element som
förhoppningsvis kommer förvåna spelarna och
bringa död och lidande till era spelbord.
/Han som en gång hade endast det dogmadokumentet på datorn

LukeFagwalker

Veteran
oj. det vore extremt snällt. skulle bli mycket tacksam. säg till om du behöver några tips om du vill spela Swashbuckler. för DET spelet har jag massor av ideer till.