Nekromanti ZOMBIE the masquerade

LukeFagwalker

Veteran
vore inte ZOMBIE the masqerade ett kul humorspel, har bara lite små idéer på hur ett sådant skulle kunna funka.

upplägget är ju som i Vampire the masquerade. du spelar En ZOMBIE som lever bland människor och ska försöka äta så många som möjligt utan att de upptäcker att du är en ZOMBIE.

förmodligen är det ett väldigt svårt spel då en ZOMBIE är ett mer eller mindre ruttet lik som endast har funktionerna ÄTA, Gå och då och då kanske utstöta ett BRRAIIINS. men ideén är iallafall rätt kul.... eller?

2ma2

Veteran
Jag ser framför mig en hysterisk satir över samhället, där Zombies lyckas gömma sig bland allmänheten.

Låter faktiskt asskoj, en sån där grej man kör för att flumma av sig inför mer allvarligt spelande.

Hur skulle det fungere? En t10:a och så kan du splitta 10 mellan värderna ÄTA och GÅ. ÄTA är nödvändigt för att öh.. få fragcounts? GÅ behövs för att komma ifatt folk man ska äta, eller komma undan folk som skjuter mot en.

Den som äter flest vinner?

ostro

Veteran
Varför inte intelligenta zombies? Typ pratchett. Fast ändå inte.
Sen måste de äta för att inte ruttna. Och ju bättre färdighetsvärden desto lättare blir det att röra sig/kommunicera.

Det värsta är att ju längre man är odöd desto svårare blir det att dölja det. Man ruttnar ju mer eller mindre beroende på hur mycket man äter och man kan ju inte äta hur mycket som helst.

Man börjar alltså rätt så fräsh men kan mest säga braaains och liknande samt röra sig väldigt ryckigt. Ju mer tiden går desto mer "normal" blir man i beteende men åh andra sidan luktar man konstigt och lämnar små spår av grejjer efter sig. Som öron, näsa en tå eller två. Vad ska folket på kontoret säga. och tänk om de hittar resterna av Fred i förådsrummet. Du var ju tvungen att ta ett litet mellanmål. Kommer flickvännen att märka något?

- ostro

LukeFagwalker

Veteran
mycket bra ideér, jag får tusan ta och göra ett när jag gjort färdigt det spel jag gör nu... om jag hinner, jag borde göra läxor istället för rollspel.

LukeFagwalker

Veteran
intressant syn på vad ZOMBIES är. hade dock inte tänkt mig så sofistikerade ZOMBIES men det var bra inspiration. spelet är ju bara på idé stadiet så om det ens blir ett kan det bli hur som helst