Nekromanti [Zonen] Version Noll möter Apocalypse World

Mogger

Hipsteranka
  • 10+ - Träff! Du lyckas med det du ville uppnå. Berätta hur.
  • 7-9 - Halvträff. En komplikation uppstår. SL berättar vad och hur.
  • På en miss händer något dåligt istället. SL berättar vad och hur.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Måns said:
Grundtanken är att du har en pool som heter något i stil med juice som du kan använda för att aktivera vissa förmågor. Dessa, och kryssade färdigheter, återhämtas vid vila i en fristad.
Men vafaaan Måns, det här är ju skitdåligt. Det måste ju heta jos! I övrigt inget att anmärka på.

Mogger

Hipsteranka
DeBracy said:
Måns said:
Grundtanken är att du har en pool som heter något i stil med juice som du kan använda för att aktivera vissa förmågor. Dessa, och kryssade färdigheter, återhämtas vid vila i en fristad.
Men vafaaan Måns, det här är ju skitdåligt. Det måste ju heta jos! I övrigt inget att anmärka på.
:gremblush:

I stand corrected...

Mogger

Hipsteranka
Måns said:
Vrålåk
Du äger en fungerande fornkärra.
Givetvis funkar flera av dessa som ett slags start of session-move.

Slå ett slag vid varje spelmötes början:
<ul style="list-style-type: disc">[*] 10+ Din kärra funkar som den ska.[*]7-9 SL väljer 1.
- Något är trasigt. Kärran kan användas med -1 men vid en miss blir kärran kaputt (se nedan). Kärran kan repareras så att den funkar den som ska igen.
- Någon eller några visar stort intresse för kärran. De vill antagligen sno den, slakta den eller något liknande. [*]Vid en miss är kärran kaputt (måste repareras) eller stulen! [/list]

Mogger

Hipsteranka
[Zonen] Rollformulär

Så här blir rollformulären. Använde mina gamla V0-formulär och ändrade lite. De var lite slarvigt gjorde, men det får vara så. :gremsmile:

Patrick Bateman

Warrior
Kul med ytterligare ett regelverk till vår favoritsetting. =)

Hur kommer du att presentera resultatet? Blir det en regeltext som även tredje man kan ha för att spela? (dvs inte endast stödanteckningar för eget bruk) Om ja, kommer reglerna vara så utförligt skrivna att de står på egna ben, eller krävs det att man har V0 och/eller Apocalypse World som komplettering?

Jag tycker det vore roligt om du orkar göra dig besväret att skriva regler som är så utförligt skrivna att de kan användas av var och en som är intresserad. I min MUA-grupp börjar vi närma oss slutet på UA-kampanjen. Till nästa kampanj i Mutant vill jag prova något annat regelsystem. Då skulle det här kunna vara något.

Mogger

Hipsteranka
Patrick Bateman said:
Jag tycker det vore roligt om du orkar göra dig besväret att skriva regler som är så utförligt skrivna att de kan användas av var och en som är intresserad. I min MUA-grupp börjar vi närma oss slutet på UA-kampanjen. Till nästa kampanj i Mutant vill jag prova något annat regelsystem. Då skulle det här kunna vara något.
Jag har inte riktigt någon koll på det än. Jag vet inte än hur omfattande reglerna kommer att bli, men jag kommer inte vilja presentera något som är längre än en 10-sidors PDF. Typ Lady Blackbird i omfong.

Men jag kommer nog att spåna lite här till att börja med, så får vi se var det landar.