Nekromanti Zur khan.

Hur kommer det sig att man har krell kharz och par iken i stridskonsten zur khan? Ett av antagningskraven är 14 i sty men man måste ha minst sty 18 för att hålla den i en hand. En miss av krille eller?

"I begynnelsen skapade människan Gud"

[H2O]

Veteran
Varför skulle det vara en miss? Den GÅR fortfarande att hålla i en hand (+Ob1T6).
Att den sedan blir mindre effektiv är en annan sak.

Dvärgen får väl lyfta skrot under träningen då!

Det är menat att det ska flyta perfekt, inte att man ska få +ob1t6. Någon annan som vill svara tack.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Oceanliner

Warrior
<I>"Någon annan som vill svara tack"</I>

Visst...

<I>"Hur kommer det sig att man har krell kharz och par iken i stridskonsten zur khan? Ett av antagningskraven är 14 i sty men man måste ha minst sty 18 för att hålla den i en hand."</I>

Jag förstår resonemanget men inte problemet. Vill man så är det ju inga problem att byta ut yxan Krell-Kharz mot en Krell-Hirkharz. Som passar desto bättre in i denna stridskonsten enligt min mening.

<I>"En miss av krille eller?"</I>

Jag skulle nog säga ja men det vet han nog bäst själv, därför låter jag det vara osagt.

//Jonas
<A href="http://home.swipnet.se/circle "TITLE="Min hemsida"> http://home.swipnet.se/circle</A>

Ignatius

Veteran
Det är i och för sig smart men konsten är designad för krell - kharz och det är ju där problemet ligger. Om man nu ska ha den yxan och en sköld på samma gång måste man ju ha STY 18 - om det ska flyta.

- Ignatius

Greymourn

Swordsman
Zur Khan + Biceps = Sant, men...

REALISM tack...

Tänk på att det tar tid att lära sig en stridskonst... Med 14 i sty anses du väl vara tillräckligt stark för att få börja utbildningen, du blir inte utexaminerad förrns du är en mästare, vilket du inte är förrns du har en sty på 18... Tror personligen att ett halvårs, års viftande med en stor yxa bör ge något förbättrings slag i Sty... Och dessutom så lär SMI, STY, TÅL övningar typ springa och d.yl ingå i utbildningen...

Hellre låter jag två oskyldiga Gnuer dö än ett skyldigt Mufflon... Jagus Grisodleriaeus et pridus...

kefka

Hero
Vissa personer har svårt att inse att något kan vara fel. Och dessutom om det inte varit det så hade krille säkert skrivit en lång förklaring vid det här laget.

Per

SirDr

Veteran
Re: Zur khan.(OT)

undrar om det ses som oraklisk klartänkthet.. eller om Krille kanske har börjat skriva lite.. så att han inte har tid med att svara på alla "dumma frågor"

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro