Nekromanti ZWEIHÄNDER

Arfert

Facit
... ja typ... eller Game of Thrones på 1400-1500-talet.

"Major influences include Warhammer Fantasy Roleplay (all three editions), H.P. Lovecraft's Cthulhu mythos, Andrzej Sapkowski's The Witcher novels, George RR Martin's A Song of Ice and Fire, the original AD&D Dungeon's Master Guide, Small But Viscous Dog and a host of other kitbashed and/or supplements created by Liber Fanatica and the Strike to Stun crew!"

Sjukt bra namn, förresten.

Storuggla

Champion
Jag letade lite på deras forum och såg att priserna och ekonomin skulle vara baserat på Grain to Gold, vilket bådar för en vettig prissättning utan WTF-moment, och rent generellt verkar det rätt så intressant. Det blir nog ett inköp när det släpps, om inte GW stoppar det hela innan för att någon andas "Warhammer" utan att ha köpt en licens.

Storuggla, risken finns?

Blir nog ett inköp här med. Ser asballt ut! Men när släpps det? Jag är så trött och yr att jag inte såg något släppdatum när jag skummade igenom sidan efter ett.

Storuggla

Champion
Det stod "hösten 2013" (fast på ett annat språk då) men om man glor på forumet verkar det mer som det är klart till december, om allt går enligt tidtabellen.

Storuggla, mänsklig kanonkula

Sapient

Swashbuckler
Storuggla said:
Det stod "hösten 2013" (fast på ett annat språk då) men om man glor på forumet verkar det mer som det är klart till december, om allt går enligt tidtabellen.
Storuggla, mänsklig kanonkula
Märkligt annat språk i så fall, för på engelska stod det i alla fall:
ZWEIHÄNDER said:
Set for release in autumn of 2012, ZWEIHÄNDER embraces....
:gremsmile:

Storuggla

Champion
"Märkligt annat språk i så fall, för på engelska stod det i alla fall: "

Jag skrev på svenska. Det stod på engelska. Alltså, på ett annat språk.

Storuggla, vem dödade min bror

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Storuggla said:
[
Jag skrev på svenska. Det stod på engelska. Alltså, på ett annat språk.
Men med olika år för releasen, tror jag att Sapient lite skälmskt vill antyda.

2012 har han hittat, 2013 har du hittat?

Vem har rätt? Endast en kamp till döden kan bestämma detta!

/M

Storuggla

Champion
Eller så har jag skrivit fel. Det är också möjligt, förutom på internet där allt ses så jävligt som möjligt.

Storuggla, redan kallt

Sapient

Swashbuckler
Storuggla said:
Eller så har jag skrivit fel. Det är också möjligt, förutom på internet där allt ses så jävligt som möjligt.
Japp. Och alla är djävligt långsinta.

Jag kommer att dra upp detta i varenda diskussion vi kommer att ha, forever. "Är det där som den gången du inte kunde läsa innantill om när Zweihänder skulle släppas?"

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Sapient said:
Jag kommer att dra upp detta i varenda diskussion vi kommer att ha, forever. "Är det där som den gången du inte kunde läsa innantill om när Zweihänder skulle släppas?"
Eller ännu bättre, "Är det här som den gången du ljög om när Zweihänder skulle släppas för att du älskar Hitler och Pol Pot?"

EDIT: kanaliserar Eddie Izzard idag.

/M

Sapient

Swashbuckler
Magnus Seter said:
Eller ännu bättre, "Är det här som den gången du ljög om när Zweihänder skulle släppas för att du älskar Hitler och Pol Pot?"

Va?!? Är Storuggla nazi-kommunist!? Fy faaaaan...

KamiFisk

Hero
Ser riktigt trevligt ut.

Jag har förövrigt hört rykten om att Storuggla är en häxa.
Är det någon som vet om han flyter ?

Troberg

Sinister eater
Magnus Seter said:
Men med olika år för releasen, tror jag att Sapient lite skälmskt vill antyda.

2012 har han hittat, 2013 har du hittat?

Vem har rätt? Endast en kamp till döden kan bestämma detta!
Det kan vara ett missförstånd. I Sverige använder vi ISO 8601 som standard för datum, och den har, till skillnad från jänkarnas tideräkning, ett år 0 (vilket, jag vill påpeka, det finns ett felaktigt svar i Trivial Pursiut om...), så det är ett års förskjutning, men bara på år innan år 1. Se här: http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_8601, avsnittet "Years". De kan alltså ha gjort fel och lagt på ett år även på år efter år 1, därav missförståndet.

Eller så skrev Storuggla fel.