Nekromanti Zweihänder - WFRP-klonen

Storuggla

Champion
www.http://grimandperilous.com/ är hemsidan. Verkar vara en klon av WFRP2 som är filad på och sådant, men jag har inte kollat in det så noga, tänkte kolla närmre när det kommer mer köttiga bitar ut eller när man kan köpa (då köper jag det bara för sakens skull).

God45

#PrayersForBahakan
Det är en klon av WFRP2 men med mycket omskrivet och strömlinjeformat. En öppen speltest pågår och om du går till hemsidan som Storuggla länkar till kan du kolla in speltesten. Oh, och de har snygga bilder. Gillar du Warhammer ta och kolla in det.

Storuggla

Champion
Men som Magnus Seter sa i en annan tråd långt långt borta, så har det fastnat i Feature Creep-träsket för tillfället. Feature Creep dödar kickstarterprojekt redan nu, det vore synd om det tog med sig fler spel i graven :(

Storuggla, nu viker hon IGEN

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Så vitt jag vet var Zweihänder en "klon" av WFRPv2. Som ett svar på WFRPv3, ville skaparen skapa spelet som tog vara på WFRP-världen och alla traditioner. Så då påbörjades arbetet med Zweihänder.

Men ... ju mer som jobbades med spelet, desto större ambitioner fick skaparen. Mer bilder, mer regler ... mer NYA regler ... tjockare, bättre, mer innovation ... mer, mer, mer.

Och sedan verkar det som att hela processen gick i väggen.

/Magnus

Storuggla

Champion
Magnus Seter;n1295 said:
Så vitt jag vet var Zweihänder en "klon" av WFRPv2. Som ett svar på WFRPv3, ville skaparen skapa spelet som tog vara på WFRP-världen och alla traditioner. Så då påbörjades arbetet med Zweihänder.

Men ... ju mer som jobbades med spelet, desto större ambitioner fick skaparen. Mer bilder, mer regler ... mer NYA regler ... tjockare, bättre, mer innovation ... mer, mer, mer.

Och sedan verkar det som att hela processen gick i väggen.

/Magnus
Om man gör sitt projekt större och större hela tiden blir det lätt så att det går in i väggen. För det blir för tjockt för att kunna komma ut genom dörren.

Storuggla, sprider folklig visdom likt en gammal statsminster
Minne said:
GP-style! :o