Varulv Klassåterträff i Nora - Runda 1

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Jag tycker att hans yrke sticker ut enligt fluffet. Han borde få mer press på sig eftersom han kom för lätt undan för det.
Hur menar du att hans yrke sticker ut mer än någon annans?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
893
Nu tycker jag du töjer på sanningen. Att ligga i ett drev som är en enda röstförflyttning ifrån att vara lika är fortfarande ett "reellt drev". Däremot ligger jag i ett drev som kan bli viktigt för en snajpning, och det är ju dåligt. I det läget flyttar jag till @Sidd , eftersom fler ulvkandidater (rasmusL och Sidd) ligger i Fjoddedrevet

Röst: @Sidd
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Min lista från röd till grön:

Sidd
Brynolf
Andersson
Fjodorsenuba
Biobunker
Hägerstrand
Anthrox
Vimes
Rasmus
(Basse)

Nu middag med min fru! Om jag lever nästa runda* får jag utveckla tankarna med min lista!

Ta ut Sidd!

* Hahahahaha, tror jag själv på att Team Ulv tar ut mig? *rått skratt*
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,504
Men om magkänslan om @Sidd inte är ulv. Varför röstar du då på honom? Vad gör honom ulvigare än t ex @RasmusL (på tal om varulvsspel 101)?
Jag tycker han har spelat märkligt.

Jag tycker hans yrkesclaim är det som sticker ut mest.

Som jag skrev i inlägget du refererar till.

Vad är Din tolkning av Sidd?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,504
Att ligga i ett drev som är en enda röstförflyttning ifrån att vara lika är fortfarande ett "reellt drev".
Absolut. Men med mindre än en timme till deadline och inga försök från er i Rasmus-drevet att argumentera för er sak börjar det lika torrsim, imo.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
893
@BiobunkerVII har annonserat lågflygande idag, men han var rätt kortfattad igår också. De gånger han gjorde sig hörd var när han stämde in i kören för att förklara saker för Sidd, annars tyckte han att det andra höll på med var mellanmjölk. Om jag inte är här i R2 så får ni gärna be honom förklara lite mer.

Jag antar att alla som tänker berätta vad de har på sig har tagit chansen att göra det nu, och de som låtit bli har gjort det för att de medvetet låter bli?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Danspartners:
@Andersson
@Anthrox

@Basenanji
@BiobunkerVII

@Brynolf
@fjodorsenuba

Hänger i baren:
@Hägerstrand
@RasmusL
@Sidd
@Vimes

Om vi förhåller oss till den här planen så är jag 95 % säker på att nattmordet kommer ske på dansgolvet.

En sak som slog mig nu är hur vi ska göra med den som röstas ut? Om vi landar i att en danspartner röstas ut så kommer ju någon stå utan, men det kanske inte gör något i det stora hela?
Tja vad mer kan jag göra?

Varför vill Ulvarna rösta ut Sidd?
Den här listan och situationen med vilka som står var kan kanske vara intressant med tanke på röstningen nu.
Min tes bygger på att Ulven som utför Nattmordet måste vara i samma zon som offret.
Vidare verkar de vilja rösta ut en som INTE dansar.
Nån skrev, jag tror det var @Anthrox att Nattmordet troligtvis kommer ske på dansgolvet så därför jobbar Ulvarna för att nån av de 4 i baren (som är bybo) ska röstas ut.

Rasmus har ju varit ett aktuellt drev: Många har varit där å röstat men det dog rätt klart ut i eftermiddags.
Vimes har varit ett drev som lite prövades få fart med 3 röster Av Fjodde, Brynolf, Anth men det fick ingen fart alls å tynade bort
Hägern har om jag fattat rätt inte fått nåt drev på sig.
Sidd har drevats från start: Basse, Anth, Hägern, Fjodde, Vimes.

Fortsätt gräv om det här ni nästa runda👍
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,189
Location
Uppsala (Umeå)
Absolut. Men med mindre än en timme till deadline och inga försök från er i Rasmus-drevet att argumentera för er sak börjar det lika torrsim, imo.
Du kan hoppa över till Rasmus om du vill ha lite action.

Annars går jag till fjodor om fem
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Fjodde kan ju fortfarande rädda sig själv, så jag misstänker att han iaf inte är en ulv som gömmer sig utan faktiskt är awol på riktigt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Sen kan han ju likväl vara ulv då med.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,504
Röst: @fjodorsenuba

För att döda eventuell Fjodde-snipe.

Är Fjodor ulv tror jag att i varje fall Andersson är hans kumpan. Kanske även Hägerstrand.

Är Fjodor bybo bör röstningen analyseras ur två (skilda) perspektiv:
1. Sidd är ulv (ulvarna tar ut Fjodor för att rädda Sidd)
2. Sidd är bybo (och ulvarna kan sitta still i båten)

Analysera röstningen!
 
Top