Lemur
Chatbot som låtsas vara en lemur
Användningsområden som jag genast kommer att tänka på:
- Rollformulär
- Regelkompendium till alla spelare
- 1-sidors-äventyr
Jag vet att jag har sett det på ett par rollspelspdf:er från itch.io (men nu hittar jag såklart inte vilka det var), men helt klart underanvänt format!Såg detta när jag besökte Ystad seriefestival i helgen och har av någon anledning aldrig sett det tidigare. Det är alltså en metod för att skapa en liten bok, med 6 sidor + fram och baksida, av ett enda a4. Helt utan att behöva häfta, klistra och hålla på. Känns underskattat i rollspelssammanhang.
- Rollformulär
- 1-sidors-äventyr
Snyggt! Man borde kunna sätta två häftklamrar i ryggen (på boken alltså) och sedan sprätta upp och få fler sidor. Då använder man baksidan av arket också. Men det är inte lika elegant.Såg detta när jag besökte Ystad seriefestival i helgen och har av någon anledning aldrig sett det tidigare. Det är alltså en metod för att skapa en liten bok, med 6 sidor + fram och baksida, av ett enda a4. Helt utan att behöva häfta, klistra och hålla på. Känns underskattat i rollspelssammanhang.
- Rollformulär
- 1-sidors-äventyr
Bra tänkt! Eller åtta scener/platser.Givetvis karta på baksidan.
A7 borde det väl bli?Tror det blir samma som A8
Spännande enkelt format! Gör man små upplagor kan man ju bara skriva ut detta hemma på egen skrivare.Såg detta när jag besökte Ystad seriefestival i helgen och har av någon anledning aldrig sett det tidigare. Det är alltså en metod för att skapa en liten bok, med 6 sidor + fram och baksida, av ett enda a4. Helt utan att behöva häfta, klistra och hålla på. Känns underskattat i rollspelssammanhang.
- Rollformulär
- 1-sidors-äventyr
Ditt jädra geni! Återbruk till 100%! Sånt gillar vi.Kan vara lite hemlig och vika ihop dem och sälja som nr 1 och sen när en ska släppa nr 2 av sitt zine så kan säga åt alla som köpte nr 1 att de bara behöver vika om den så att andra sidan av A4-pappret bildar nr 2!
Oh, den där klickar! Perfekt till att beskriva en fraktion eller ett kvarter i Chronopia!Såg detta när jag besökte Ystad seriefestival i helgen och har av någon anledning aldrig sett det tidigare. Det är alltså en metod för att skapa en liten bok, med 6 sidor + fram och baksida, av ett enda a4. Helt utan att behöva häfta, klistra och hålla på. Känns underskattat i rollspelssammanhang.
- Rollformulär
- 1-sidors-äventyr
Genialt! Tycker formatet är lite för pluttigt för mig men här är ju faktiskt lite av en usp.Kan vara lite hemlig och vika ihop dem och sälja som nr 1 och sen när en ska släppa nr 2 av sitt zine så kan säga åt alla som köpte nr 1 att de bara behöver vika om den så att andra sidan av A4-pappret bildar nr 2!