82:an är ju knappt ett komplett spel och fullt av märkligheter. Spelet är möjligen charmigt på samma sätt som en gammal Trabant.
Själv skulle jag om jag gav mig på att spela Drakar igen köra 84/85/87-an, kanske med lite husregler för att balansera yrkena och göra striderna lite mer dynamiska. 87:an är väl egentligen bäst då den har med alla errata, men den har tristare layout och sämre bilder än 84:an, som är den utgåva som för mig har högst nostalgifaktor. Gullikssons teckningar definierar än idag hur jag föreställer mig att fantasyfenomen ser ut.
Om premissen för spelet är "vi spelar äventyrare som jagar skatter och monster i grottor" tycker jag idag att Expert inte innehåller egentligen något som behövs; 84:an är ett komplett och på sitt sätt rätt genomtänkt spel för den som vill spela "äventyrare" i generisk fornnördisk fantasysetting. Om man vill ha cultur-gejjming-stuk, spela intrigrollspel etc har Expert dock mer att ge än 84:an.
91:an har jag aldrig spelat. Jag gillade den inte när den kom och inget av det jag har hört om den efter den kom har fått mig att känna mig det minsta intresserad av ens testa det ett spelmöte.