Varulv Bybornas hövding - R1

fjodorsenuba

Krigarpoet
HUR VÅGAR DU SKYMFA MAJESTIX SÅ!?
View attachment 21474
(Det är faktiskt fusk att nämna mig, du hade ju ändå inte fått välja mig 😘 )
Varför inte då? Hade ju varit perfekt med en ulv som inte kan bli utröstad och är uppenbart grön! :ROFLMAO:

Nej jag tänkte att om jag fått välja först men som sagt du har ju rätt i att Majestix var känd först, det hade jag glömt.

Då blir listan Sidd, Brynolf och Stradh.

fjodorsenuba

Krigarpoet
-Sysp har publicerat en anslys av vilka dom pratar om och med och där framträder Fjodorsenuba och Octagonal som personer vilka inte pratar om/med varandra (om om jag fattar Sysps analys rätt, korrigera mig gärna!)
Den är spot on! Inte haft nått skäl att prata med min kompanjon i lågflygning, inte heller Big mama eller nykomlingen heller.
Men jag har ju inte heller nämnt Sysp...

Brynolf

Dum fan
Nja den visar vilka som folk skulle välja som rekryter. Och Sidd leder stort där.
Men jösses, 7 av 11 har alltså sagt sig vilja ha Sidd med sig i ulvteamet. Det är ganska överväldigande siffror.

Även om alla ulvarna också har sagt sig vilja ha honom så är det ändå typ fler än tvåan på listan.

Plus att ulvarna nog gärna nämner en ulvpolare i sina topp tre också för lite plausible deniability.

Det här kan man ju gröta i en stund.

Röst: @Sidd

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Jag kan dra till med nåt namn men vet inte om det hjälper, har nog mycket med slump bara gällande vilka jag valt.
Fortfarande rätt suspekt att du är den enda som inte ville svara på det här, sköldbärar'n.

Och om du bestämmer dig att svara på det nu bara för påtryckningar så är jag väldigt nyfiken på ifall det kommer nämna Brynolf eller inte.

fjodorsenuba

Krigarpoet
En trött grön till rödlista nu när långlunchen tagit slut:

Anthrox - Magnifik ledare
Basenanji - sticker ut hakan, vågar spela VJVS
Brynolf - tar sitt vanlig grepp att avvaktande såga andra
Sidd - lagomt kaosig

Mellanmjölksgänget som inte sticker ut
Sysp - inget överraskande ännu
Stradh - konstigt grepp om att outa att inte vilja vara ulv, känns knepigt
Vimes - lite för seg för byns skull

Lågflygarna
Söminga Isaac
Octagonal
Big Mama

Behöver se nått mer från dess tre sista för att få en bättre uppfattning. Lägger mer press på Big Mama för tillfället.

Röst: @Big Mama

Basenanji

Postd20modernist
För att skaka av mig lite bitterhet vill jag återgå till Ockhams rakkniv: den vanligaste ulvrationaliteten är att undvika strålkastarljuset. Med undantag för något enstaka parti så vill ulvar oftast sitta stilla i båten och låta byn jobba.

Om vi då undantar dem dom varit i hetluften mest så får vi:

Anthrox: han är grön
Basenanji: kämpar på (kan vi säga)
Big Mama: hyggligt tyst
Brynolf: gick ut tidigt med fråge-snacket
Fjodorsenuba: hyggligt tyst
Octagonal: hyggligt tyst
Sidd: aggro på Basse
Stradh: hakat på fråge-snacket
Sysp: mellanmjölk, hektiskt familjeliv
Sömnige Isaac: hyggligt tyst
Vimes: tagit ställning i fråge-snacket

De inaktiva är då:
Big Mama
Fjodorsenuba
Octagonal
Sömnige Isaac

Jag stör mig på att Octagonal så kaxigt bara avstår från att spela med nåt meta-argument om att ulvar inte skulle göra så?! Men jag stör mig ännu mer på att Fjodor säger att han hsde plockat ihop ett lag med aktiva och själv varit lågflygare.

Slutligen stör det mig att Fjodor också var den som inte ville att byn skulle rota i fråge-snacket. Det stör mig ännu mer att Fjodors val som Julius Casear var så…lågoktanigt? Samtidigt som han hade koll på att förmågan hette Semper Battalius.

Jag tror att Fjodor och Octagonal skulle kunna vara ett tänkbart ulvpar! Jag kan verkligen se stt Fjodor Caesar väljer Octagonal som sin legionär!

Jag väljer därför att flytta min röst:

RÖST: @fjodorsenuba

En trött grön till rödlista nu när långlunchen tagit slut:

Anthrox - Magnifik ledare
Basenanji - sticker ut hakan, vågar spela VJVS
Brynolf - tar sitt vanlig grepp att avvaktande såga andra
Sidd - lagomt kaosig

Mellanmjölksgänget som inte sticker ut
Sysp - inget överraskande ännu
Stradh - konstigt grepp om att outa att inte vilja vara ulv, känns knepigt
Vimes - lite för seg för byns skull

Lågflygarna
Söminga Isaac
Octagonal
Big Mama

Behöver se nått mer från dess tre sista för att få en bättre uppfattning. Lägger mer press på Big Mama för tillfället.

Röst: @Big Mama
Jag har inte outat att inte vara ulv...jag har outat att jag avböjde Ceasar/mu....där jag verligen inte hade tid/irk att sätta mig in i menyn och skapa förutsättningar och ulvlag på söndags em/kväll....rätt stor skillnad

fjodorsenuba

Krigarpoet
Jag har inte outat att inte vara ulv...jag har outat att jag avböjde Ceasar/mu....där jag verligen inte hade tid/irk att sätta mig in i menyn och skapa förutsättningar och ulvlag på söndags em/kväll....rätt stor skillnad
Ja du har rätt, jag menade såklart MU/JC.

fjodorsenuba

Krigarpoet
Jag vill hellre bli utröstad än att du blir utröstad Basse :D
Bra gräv men jag tror knappas att jag hade satsat på två lågflygare för att ro iland en vinst som JC.

Sidd

”Bybo”
Men jösses, 7 av 11 har alltså sagt sig vilja ha Sidd med sig i ulvteamet. Det är ganska överväldigande siffror.

Även om alla ulvarna också har sagt sig vilja ha honom så är det ändå typ fler än tvåan på listan.

Plus att ulvarna nog gärna nämner en ulvpolare i sina topp tre också för lite plausible deniability.

Det här kan man ju gröta i en stund.

Lägg ägg i nått romarskägg för tusan.
Förstår väl alla att vi ska läsa av denna statistik som att det kan finnas ulvar som vill brunsmeta en viss mr Sidd.
Hur tänker den JC som skulle värva mig då jag typ alltid hamnar i blickfånget?
Nej. Tänk så här: Bland de 6 som nämt mig har vi ulvar👍

Octagonal

Swashbuckler
Sidd och Basse hade varit intressant att välja då dessa tenderar att vara aktiva i ulvchattar vilket är skoj. Mest ultimata valet för att vinna är svårt.

Hur ska denna diskussion hjälpa oss framåt? Det förstår jag inte, är ju väldigt lätt för ulvarna att bara dra ett två namn och köra på det. Inte alls en särkilt pressande situation.
Det som är lite intressant är ju om alla bybor hade valt samma spelare. Exempelvis Brynolf vilket kanske tyder på att Brynolf också blev det av ulvarna. Samtidigt är jag personligen skeptiskt då det för mig personligen definitivt inte finns något självklart svar på frågan.

Anthrox, du är ju väldigt på i diskussionen här, har du någon sammanställning där?

Vimes

Sillkung
Jag har inget mot ett lite spretigt röstläge med 7 h kvar av R1. Men nb att jag kommer rösta på typ vem som helst (förutom mig själv och Anthrox) för att rädda Basse om det här står sig.

Octagonal

Swashbuckler
Mellan Fjodor, Basse och Sidd röstar jag Sidd.

Basse har vi röstat ut som grön alldeles för många gånger och Fjodor låglfyger väl knappt för en gångs skull?