La casa del Basenanji:
Vi vet redan från start att Basse kan placeras på plats vid rätt tidpunkt för att vara en potentiell Caesar (se brynolfs metapostande i början av R1). Vi vet också att Basse egentligen är en rätt hygglig prick som antagligen gladeligen skulle vilja lösa damogns conundrum om han fick chansen. Inga konstigheter med att Basse skulle kunna tänkas vara Caesar alltså.
I början av spelet kör Basse sin traditionella hjälpsamma stil, manar på att bi kör VJVS, tuggiga poster som inte säger något och lite snällhet gentemot Isaac som är ny i spelet.
En sak vi också ser är att Basse direkt går it med, som jag redan påpekat, en direkt röst på ulvpolaren Vimes. Det ska ju distanseras och sånt.
Sen kommer ett par timmars trevande, med poster som kan både se ut som en bybo som söker svar och sim en ulv som ville se upptagen ut. Tror det är här omkring som grönskimret Basse haft börjar tändas, för han ser aktiv och deltagande ut.
Här har vi en post som är värd att analyserad hårdare:
Den här är ju lite kul med om våra farhågor stämmer:
Jag hade gärna ulvat med @Vimes mrn dessvärre är det en dödsdömd duo: jag är ju typ ulvigast av alla också som bybo och Vimes blir ju uppkäkad direkt.*
* Försåvitt han inte är ulv. Då blir han siad direkt.
Större delen av dagen 1 är Basse extremt insnöad på Caesar-erbjudandet. Frågan är hur mycket diskussionen han för egentligen tillför? Han ser som sagt väldigt aktiv ut, men hur mycket är skådespeleri? Det är också i den här argumentationen som han börjar tycka Stradh är misstänkt. Så nog kan det vara riktigt byboarbete ändå.
Överlag så framstår Basse som ganska byboig under dag 1.
Det här ser ju ut att vara en ganska byboig post:
Alltså jag är fortfarande osäker på Stradh-spåret. Som jag skrivit.
Just nu undrar jag över andra deltagare, så vi får väl se vad som kommer fram hör under dagen, men som skiss:
@fjodorsenuba inledde friskt och aktivt men har nu sjunkit tillbaka i skuggorna! Här undrar jag hur du tänkte när Anthrox, Brynolf och Stradh-spåret blrjade växa till sig? Du ville väl att Damogn skulle stoppa snokandet?
@Sysp känn lagom mycket press på dig att leverera nu. Det är ok att lämna ifrån sig en halvdan rapport, man måste inte vara perfekt jämt. Men släpp den gärna snart för det känns lite som att du hänvisar till något upprepade gånger utan att det blir något.
Och du kan ju bidra som bybo på massa andra sätt! Faktiskt tycker jag att halvhyfsade läsningar och modigt ställningstagande skänker ett grönare skimmer, än ”den perfekta analysen”.
Våga vara lagom bra!
Men det är ju lite under förutsättning att det inte är Vimes och Basse som är ulvarna. Är de det är det ju rätt uppenbart mest bara brunsmetning av bybor.
Likaledes känns det här ganska byboigt tänkt:
I den här posten ser det ut som att du har ganska goda skäl att rösta på mig?
Sidd och Stradh är gröna (hur kan du vara så säker på det? Vad skänker dessa grönskimmer?)
Basses spel är rörigt (utan att det ges exempel!)
Basse är insmickrande (men det finns ju god oemotsäglig empiri för att du är en bra spelare, vilket du själv nämnt med analysen i MU6 som exempel!)
Men du röstar ändå på Fjodorsenuba?
Det här
@Sidd är vad man kan kalla för brunsmetning: att framställa andra som tveksamma utan att själv ta ansvar!
Mitt gräv på kedjan Anthrox-Brynolf-Stradh må vara ett dåligt gräv, men det handlar inte om att jag vill få Stradh att se ulvig ut, utan att försöka förstå eventuell ulvrationalitet i Stradhs agerande.
Ser du skillnaden?
Jag är tämligen säker på att jag kommer byta röst nu när mer info kommer fram. Men jag vill bygga ett ordentligt case och tänker ta mig friheten att läsa och tänka ordentligt under dagen.
Det är bra ifrågasättande av Sysps snedsteg, och kanske något av det grönaste Basse skrivit ibspelet.
Det är sen ett bra försvar Basse håller, som inte direkt osar ulv, utan snarare bybo som kämpar. Och han vevar rätt brett, mot Brynolf (pre siare), Sysp, Fjodde, Stradh mfl. Dock mot alla utom Vimes, vilket givetvis är lite skumt i sammanhanget.
I post #280 är Basse lite nervös över att Vimes håller honom om ryggen, men det verkar aldrig vara något som kräver något ifrågasättande eller undersökning.
här har vi ytterligare en väldigt byboig post från Basse. Förutom det i nitt tycke märkliga draget att snacka upp Vimes!
Och det är väl där skon klämmer som mest? Basse spelar ett svinbra bybospel.
Förutom när det kommer till Vimes. Då är det helt plötsligt oresonligt, dåligt uppbyggt och förtäckt smicker som gäller. Jag fattar inte. Hade det inte varit för Vimes-Basse-interaktionen hade jag tyckt Basse varit en grönare spelare än mig under R1.
Ska ge mig på R2 senare, det här var lösa Bassetankar från R1.