Varulv Det dolda ger Kaos R2

Sidd

”Bybo”
Fjoddes anteckningar om att Vimes inte var mänsklig: får vi även anta som att Vimes var Varulv

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Jag tänker så här, BM har bara medgett en av sina förmågor och ska enligt SL ha två. Så det är utifrån det jag gör antaganden. Samtidigt förvirrar Brynolf lite med att upprepa sitt utlåtande från slutet av förra rundan nu i början av denna runda.
Oh sant, jag hade helt bommat tanken om att BM skulle fått något mer.
@Big Mama lust att oförvirra resten av byn lite?

Sidd

”Bybo”
Jag som missade typ hela R1: kan nån vänlig bybo stassa upp en lista på vad alla ordagrant outat😇

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag som missade typ hela R1: kan nån vänlig bybo stassa upp en lista på vad alla ordagrant outat😇
Här är min genomgång av outningar och lite tankar. Jag har försökt fokusera på om förmågor är rimliga att ha i spel och om de är rimliga att claima som ulv.

@Sidd
Outar inte förmåga. Inne och skriver efter att det börjat outas. Har en bra-för-byn-förmåga som exponerar honom. 25
@Basenanji
"millerroll: Jag går i sömnen och om någon undersöker om jag sover hemma ser de mig inte." 96
Rimligt som ulv att claima miller för att skydda från siande. Rimligt att miller finns i spel.
@Hägerstrand
"Du spanar på en annan spelare (namngiven spelare) för att se om spelaren besöker någon annans boning under natten" 105
@Sömniga Isaac
"Jag kan göra hembesök och se om något sticker ut i hemmet hos andra spelare. Riskerar dock att bli sedd under min kvällspromenad." 28
Oklart om det här är fraktionssiare, rollsiare eller rollanvändningssiare. Rimlig att den finns i spel med tanke på hur förmågeanvändning verkar funka med hembesök. Inte så rimlig att claima som ulv, med tanke på hur tidigt den kom.
@Anthrox
"Du tar dig in i en annan spelares (namngiven spelare) boning för att sniffa om något sticker ut eller är annorlunda" 103
Väldigt lik Isaacs förmåga. Det har ju varit fler spel med galna/paranoida siare sen senaste MU. Samma slutsats som Isaac, men mindre grönande eftersom den kom senare.
@Vimes
"Jag är någon form av väktare. Jag kan gå hem till en namngiven spelare och skydda denne mot nattmord, om ett nattmord riktas mot spelaren jag skyddar dör jag i stället..." 102
Väldigt konstig förmåga. Om man kan gröna den väktade spelaren genom att offra sig själv så hade jag kanske använt den om jag hade den, men annars tror jag inte det. Inte rimlig att den finns i spel. Inte heller rimlig att claima som ulv, om någon annan claimar en väktarroll som inte är gimpad så hamnar man i rampljuset.
@Brynolf
"Jag kan sia" 27
Outade vagt tidigt, men har varit frånvarande på eftermiddagen när mer tydliga outanden ägt rum. Hur ser din förmågeformulering ut Brynolf?
@Big Mama
BM har fått en extra förmåga som kompensation av SL. 111
Metagrönad.
@Octagonal
"Jag kan bevaka ev spelares hem och se om denna lämnar eller kommer tillbaka under natten." 43
Väldigt lik min förmåga, men svagare. Rimligt att den finns i spel. Rimlig att claima som ulv.
@Impetigo
"Jag kan nattmörda. Det finns begränsningar på mina nattmord, dels kan jag inte mörda varje runda och dels är det en fråga om hur exponerad målet är." 37
Har Stradh spelat i ett spel med vigilante-bybor? Mindre trolig att den finns i spel. Ganska rimlig att claima som ulv (liten risk att någon annan har samma förmåga, ingen kommer förvänta sig att man ska kunna hjälpa byn med den)
@fjodorsenuba
"När jag blir utröstad eller mördad så får ni info om det" 122
Svinkonstig. Inte rimlig att den finns i spel. Konstig att claima som ulv.

Flera spelare har varianter på varandras siarformuleringar. Troligt att någon ulv har noterat att flera har liknande och tänkt att det är riskfritt att claima sånt.
Sidd sticker ut med att inte ha claimat alls.
Fjodde och Vimes har konstigast förmågor. Impetigo har det förmågeclaim som jag tycker sticker ut mest som enskilt potentiellt hittepå. Tjabbet mot Vimes kan vara både skojbråk och taggarna-utåt-ulvande.
Så här?

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Utifrån vad jag vet så litar jag på Sidd utifrån mitt besök, och BM av uppenbara skäl och en annan detalj.

Sidd

”Bybo”
Jag besökte Sidd, gillade hans inredning. Kände mig som hemma.
Om ni landar i att Sömniga Isaac är grön bybo så bör ni allihopa landa i att Sidd är grön bybo👍

Om det nu sitter nån Siare och vet att SI är grön så är det bra läge att lyfta det nu.

Brynolf

Orange
Ska vi ge Sidd, Anth, häger o Octa grönpoäng för att de hängde Vimes? Svårt att säga. De kanske inte var med på att rösterna skulle fifflas med, men samtidigt var det ju fett nära... Vanskligt att knuffa en ulvpolare så nära stupet.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Om Vimes väktargrej var falsk är det väl inte så osannolikt att Basses grej är det också. Ulvarna har ju uppenbarligen inga alibin, och Miller är ju rätt bekvämt att säga tidigt. Men den skiljer sig ju från oss andra, no?

Röst: @Basenanji

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Om ni landar i att Sömniga Isaac är grön bybo så bör ni allihopa landa i att Sidd är grön bybo👍

Om det nu sitter nån Siare och vet att SI är grön så är det bra läge att lyfta det nu.
Jag kan ju gå hem till dig inatt och köra cross reference?

Sidd

”Bybo”
Ska vi ge Sidd, Anth, häger o Octa grönpoäng för att de hängde Vimes? Svårt att säga. De kanske inte var med på att rösterna skulle fifflas med, men samtidigt var det ju fett nära... Vanskligt att knuffa en ulvpolare så nära stupet.
Ja det ska vi.

Sidd

”Bybo”
Kan vi reda ut Fjoddes förmåga🙏 snälla rara by.

Fjodde skrev typ 3-4 ggr.
Om sin förmåga först ”När jag blir utröstad eller mördad så får ni info om det... okej?”
Sen ett konstigt förtydligande: ”Jag får reda på information om den döda.”

Jag får inte riktigt ihop det med Strattens flufftext i R2:
- Vi fick en massa info som pekar mot Vimes.
Hur fasiken tolkade Fjodde informationen från SL?

Försökte Ulvlaget få ut en spelare som om denne vore kvar i spel runda efter runda skulle ge oss i byn info om nattmördare hela tiden?
Var det därför de behövde göra sig av med just Fjodde nu direkt.

Basenanji

postd20modernist
Har spelat lite jag vet, men inte kunnat pga socisls skäl. Ska bli mer fart på Basse nu i R2.

Kort @Big Mama och ev andra med siarförmågor: våga ta det lugnt och avslöja inte något för tidigt. Passa på att pressa folk, inte minst när ni får saftig info!

@Anthrox fattar inte din anklagrlse, care to explain?