Tsianphiel
Swordsman
Eller ännu värre, att man får erkännande och jobb som en token-person, någons förkläde för att slippa känna sig skyldig. Eller att man blir lyft på grund av kön och inte på grund av kompetens.Doomhamster;n174014 said:Vad är feminism egentligen?
Är en kvinna, eller icke-cisman ÖHT, så betyder det att en måste erkänna att en är förfördelad av samhället, och det är svårare än jag tror att de flesta fattar. Det är en extrem tankevurpa att tro, som MRAs eller GamerGate-förespråkare ofta gör, att vi feminister blir glada när vi kan säga att vi har det svårt. Det är nämligen jävligt jobbigt att behöva acceptera att saker hos en själv som en inte kan ändra kommer att hållas emot en, att en alltid kommer få mindre erkännande och uppskattning för det en gör, att en alltid kommer att dömas efter hur folk tror att ens sort är.
Om jag fick som jag ville skulle jag inte behöva argumentera på forum och grejor. Jag skulle kunna sitta dag och natt och skriva spel utan att bli störd av randoms som berättar för mig att jag egentligen inte duger eller att jag är exceptionell bland kvinnor för att jag faktiskt gör det.
I övrigt tycker jag att det här var en bra sammanfattning av den feministiska rörelsen. Alla har vi våra - med dina ord Doomhamster - stjärtkepsar, men jag tycker inte det är en anledning att låta dem ta över vad det innebär att vara feminist.