På tal om nedtrillade bulletter:
Någon som kört Undying Sands från Games Omninomnomnomivouros?
Jag håller på att preppa för att starta det snart (med SKR) och håller på att slita mitt hår lite för att jag inte gillar det, samtidigt som jag gillar det.
Själva produkten i sig är en påse med ~32 hex-brickor och en spelledarskärm. That's it. Tanken är att man kör det som ett hexcrawl där man drar brickor och får reda på vad som finns där först när rollpersonerna kommer dit. Ett gäng av brickorna har nummer och lite illustrationer, merparten är blanka och dess innehåll avgörs av slumpen.
De med beskrivningar är beskrivna extremt kort, ibland nästan enbart med ett namn. I andra fall någon enkel prompt som "improvisera ihop en dungeon här" eller "snabbt, improvisera ihop 2,5 Shakespeare-pjäser!"
Jag har helt klart insett att jag vill ha mer av ett äventyr än såhär, det är liksom både stort (en av hexarna innehåller 32 olika namngivna locations, bara beskrivna med namn och liten bild...) och för slumpstyrt, en kombination som jag nu inser har svårt för. Jag improviserar gärna, och jag slumpar gärna. Men kombinationen här skrämmer mig lite, så länge det ska spelas enligt min OSR-filosofi och som en längre kampanj. Hade jag one-shottat eller hippie-gameat hade det nog gott.
Anyways: Någon som kört den? Några do's and dont's?