Waterhouse
Bring Them Home Now
Väldigt mycket Debbie Downer på dig nu Basse. Allt är svårt och omöjligt och spelet kan ta slut närsomhelst. Två gånger uppmanat dig att fundera på förrädarrationaliteten om förrädaren INTE är en del av familjen, men du är helt inne på att förrädaren är en del av familjen och vi är chanslösa.Det här kan bli ett rekordkort parti och rundan slutar alltså redan kl 12.00 i morgon.
Jag vill att vi alla är medvetna om att alla glada scenarios där vi spelar i fyra-fem rundor förmodligen mest är en flummig dröm. Jag gissar på att både Husets familj och antalet ulvar är färre än vi fattar. Det här spelet kan ta slut i morgon 12.01. :/
Är ni bra på att kämpa i uppförsbackar? Det är det vi måste gissar jag. Det kan inte vara en slump att Hägerstrand fick en tand installerad 12.02 idag.
Jag tror inte Anthrox skapat ett helt obalanserat spel på det viset, framförallt inte när risken lyfts redan i anmälningstråden. Så jag uppmanar dig en tredje gång att släppa det och fundera på en förrädare som inte är medlem i familjen och fick in en träff på Hägerstrand.
Mina tankar om förrädarrationalitet sammanfattade:
Snabb Tand Jag tycker snabb tand är vettigt per se. Det skapar en kort runda. Sidd var inne på att förrädaren ville ha en längre runda för att försöka luska ut en familjemedlem. Det pekar då svagt mot en spelare som inte har mycket tid att luska R1.
Hägerstrand mordoffer
Hägerstrand är en bra spelare men inte det "givna" valet, som jag tycker är Vimes eller Impetigo. Dvs det kan peka mot att de spelare som är "givna" val är ulvar, samt att peka på att förrädaren har koll på att Hägerstrand är en vass spelare. Att Hägerstrand annonserat konvent runda ett kan spela in också, det är ju han som avgör trots allt.
Kom igen nu Basse, att bara sitta och deppa är ulvigt.