365 eller högre: På ett fält av grus som sträcker sig så långt ögat når väntar Lejonet. Lejonet är hundratals fot högt och långt. Hans tassar är stora som bilar. Hans andedräkt är som solens eld och att se hans ögon är som den värsta dödsångesten någonsin. Hans päls är gyllene och mjuk. Han är. Goda varelser som finner sig i Lejonets närvaro inser att alla världar är bleka skuggor av det sanna DÖ och att Lejonet är DÖ. De förgörs inte, de inser att de är en del av Lejonet och därför eviga. De och allt de bär med sig slutar existera och de är nu en del av Lejonet. De kommer aldrig dö. Neutrala varelser som befinner sig i Lejonets närvaro överväldigas av hans oändliga närvaro. De är inte redo för detta. De slutar finnas i Lejonets närvaro och flyttas tillbaka till plats 1 utan några minnen av något som hänt sedan de var där första gången, de behåller endast ett av sina magiska föremål. Onda varelser som befinner sig i Lejonets närvaro blir anfallna av Lejonet! Om Lejonet dräps slutar DÖ finnas, äventyrarna är de nya härskarna över DÖ och kan beskriva hur de skapar en eller flera nya magiska världar precis hur de vill. När de gjort detta är kampanjen slut och de blir det nya Lejonet.
När Lejonet anfaller förvandlas det till att endast vara stort som en häst. Lejonet har 666 livspoäng. Det har 30 rustningspoäng. Det gör sina räddningsslag med +17. Det rör sig 150 fot per stridsrunda. Lejonet dräper en äventyrare per stridsrunda. Utöver detta anfaller det tre gånger med +18 och orsakar om det träffar 5T8 +18 skada. Lejonet kan teleportera fritt under sina stridsrundor. Lejonet är immunt mot tankekontrollerande magi, fastlåsande magi och dödsmagi. All magi som påverkar Lejonet slutar permanent fungera för någon. Lejonet använder formeln ”Förstör magiskt föremål” varje stridsrunda som om det var en 10e erfarenhetsnivåns trollkarl.