Föreningen WRNU
och Mukwa presenterar
______________________
Ett äventyr
- En episk berättelse
______________________
Vicotnik väljs att genomlida hela färden. Denna färd omges av en hejdundrandes mängder möten av spännande vättar, orcher, jättar, kentaurer och köttätande kycklingar med gigantiska klor. Vicotnik kommer tillbaka efter att ha slagits mot mantikoran vid eldsjön, erövrat enhörningshornet från den ondsinta björnvarghajen med 5 ögon, brottats med pirater och på slutspurten hann han stjäla en droska tillhörande en prins i nöd, rida slut på hästarna och sedan slå upp bronsporten som ni alla gick igenom för sisådär ett par veckor sedan. Vicotnik står nu framför er med enhörningshornet som stenstatyn ville ha. Givetvis dör Vicotnik mitt framför ögonen på er. Ingen tycks veta av vad, så ni antar att det är av förundran.
Under de två veckor han var borta har ni alla blivit bättre på att äta körsbär, köra kundvagn och spela kubb. Den som utvecklades allra mest var Konrad Konvalj. Han gick från en livs levande varelse med själ och allt till en smått föruttnad kropp med mögelsvampar i öron och ögon. Ingen har sett honom göra något farligt, så troligtvis dog han av tristess.
Enhörningshornet placeras i en av statyns händer och statyn börjar magiskt att krympa till människostorlek. Enhörningshornet förvandlas till en spira av guld, smaragder och rubiner. Drottningen har återfått sin skepnad. Hon skrattar ondskefullt och säger tack. Runt hennes hals hänger medaljongen som ni alla åtrår så mycket. Hon verkar förstå vad ni tänker på och teleporterar sig snabbt iväg till säkerhet. Ni fortsätter genom guldsalen, runt en borgmur, nedför ett murkrön, in i ett kök, äter mat och uträttar behov, hittar en lönndör som leder till en brant slingrig trappa och börjar gå nedför trappan. Denna trappa leder i sin tur till en mörk gravkammare med en massa skelett och kistor. För att ta er från detta rum till nästa måste en person läggas i en öppen kista. Ni tror att en annan stängd kista bredvid kommer öppnas då. Ingen är särskilt sugen på att stängas in i en robust kista med järnbeslag så det kan vara läge att rösta om vem det blir. Men ni har inte hur mycket tid som helst på er. Faktum är att tiden ni har till förfogande tar slut på:
Söndag (13:e) kl 22:00
Deltagare
Brynolf
Cassius (Plundrare)
Cissi (Äventyrare)
Dieselsoppa (Plundrare)
Empiricus
Jake Armitage (Äventyrare)
Konrad Konvalj (Äventyrare)
korpa (Äventyrare)
Liliana
LJSLarsson (Plundrare)
Lu-Kaazh (Äventyrare)
Max Raven (Äventyrare)
Ruga
tripp_trap
Tyr
Vicotnik (Äventyrare)
Vimes
och Mukwa presenterar
______________________
Ett äventyr
- En episk berättelse
______________________
Vicotnik väljs att genomlida hela färden. Denna färd omges av en hejdundrandes mängder möten av spännande vättar, orcher, jättar, kentaurer och köttätande kycklingar med gigantiska klor. Vicotnik kommer tillbaka efter att ha slagits mot mantikoran vid eldsjön, erövrat enhörningshornet från den ondsinta björnvarghajen med 5 ögon, brottats med pirater och på slutspurten hann han stjäla en droska tillhörande en prins i nöd, rida slut på hästarna och sedan slå upp bronsporten som ni alla gick igenom för sisådär ett par veckor sedan. Vicotnik står nu framför er med enhörningshornet som stenstatyn ville ha. Givetvis dör Vicotnik mitt framför ögonen på er. Ingen tycks veta av vad, så ni antar att det är av förundran.
Under de två veckor han var borta har ni alla blivit bättre på att äta körsbär, köra kundvagn och spela kubb. Den som utvecklades allra mest var Konrad Konvalj. Han gick från en livs levande varelse med själ och allt till en smått föruttnad kropp med mögelsvampar i öron och ögon. Ingen har sett honom göra något farligt, så troligtvis dog han av tristess.
Enhörningshornet placeras i en av statyns händer och statyn börjar magiskt att krympa till människostorlek. Enhörningshornet förvandlas till en spira av guld, smaragder och rubiner. Drottningen har återfått sin skepnad. Hon skrattar ondskefullt och säger tack. Runt hennes hals hänger medaljongen som ni alla åtrår så mycket. Hon verkar förstå vad ni tänker på och teleporterar sig snabbt iväg till säkerhet. Ni fortsätter genom guldsalen, runt en borgmur, nedför ett murkrön, in i ett kök, äter mat och uträttar behov, hittar en lönndör som leder till en brant slingrig trappa och börjar gå nedför trappan. Denna trappa leder i sin tur till en mörk gravkammare med en massa skelett och kistor. För att ta er från detta rum till nästa måste en person läggas i en öppen kista. Ni tror att en annan stängd kista bredvid kommer öppnas då. Ingen är särskilt sugen på att stängas in i en robust kista med järnbeslag så det kan vara läge att rösta om vem det blir. Men ni har inte hur mycket tid som helst på er. Faktum är att tiden ni har till förfogande tar slut på:
Söndag (13:e) kl 22:00
Deltagare
Brynolf
Empiricus
Liliana
Ruga
tripp_trap
Tyr
Vimes