Men innebär det att det kan finnas folk som är och gör alla nära dem immuna mot andra saker genom att de bara slutar funka? Som blankvapen, hunddjur, krut, eller köld exempelvis.Jag tänker att det är på andra hållet. Av någon anledning fungerar inte magi nära personen, de vet inte varför eller ens att det är en grej, eftersom magi aldrig fungerat när de varit där tror de att det är fejk.
Anledningen till att magi inte fungerar nära dem kan vara en förbannelse lagd på familjen, själalöshet eller att de råkade svälja en kraftig magnet i barndomen och att magnetfältet slår ut magi.
Ja! Och sedan måste de slåss!Men innebär det att det kan finnas folk som är och gör alla nära dem immuna mot andra saker genom att de bara slutar funka? Som blankvapen, hunddjur, krut, eller köld exempelvis.
Skattletare måste moddas. Kanske låta dra ett till skattkort och välja vilket man behåller?Funderar på en om att ha bra koll på övergripande geografi, eller vägar och rastställen (kanske skulle kunna passa som ersättningsförmåga för nasaren eventuellt, för oss som inte gillar Skattletare), men jag har inte fått till den än.
Jag har också varit inne på något med geografi och kartor. Kartor är ju spännande och ofta viktigt i äventyr. Får jobba vidare på det.Funderar på en om att ha bra koll på övergripande geografi, eller vägar och rastställen