Ok, jag bär en stor del av ansvaret för att ha dragit igång den här visklek-farsen så nu tar jag egenmäktigt beslutet att avsluta den. Jag förstår att det är trist för alla icke-soldater men jag trodde på allvar att det här var en feature som det var tänkt att vi skulle använda oss av och lista ut betydelsen hos under spel.
Jag vill verkligen poängtera att det är den här
informationen snarare än någon snajdig formulering som är det jag gick och går igång på. Ett riktigt mega-hax hade funkat bättre men det valde vi snabbt bort och det tycker jag är bra. Vi har inte gjort något joxigt med exakta lydelser i PM:et, bara dess information.
Vi soldater är inte helt vanilla, vi börjar med ett informationsövertag.
Vi vet inte om vi har en förmåga eller inte.
Min teori har varit att förmågor kan aktiveras av befälsordningen eller liknande.
På frågan "har du en förmåga?" är det därför jättekonstigt att svara "nej" om du inte säkert vet det. Det är just den här grejen som grönade Sidd, du säger dig förstå vad som grönade Sidd men ändå svarar du rakt av "nej"?
Jag ska inte ta gift på att den här grejen faktiskt kan användas så som vi tänkt men jag skulle bli MYCKET förvånad om vi hade fel. Därav blir Vimes grön och Sidd grön. Det är svårt att hitta något på Xyas då det bara kom fyra poster totalt från lirarn under R1 och R2 sammanräknat... Impetigo fattade ju inte alls PM-gate, troligen för att han inte satt på samma info som oss lowly soldatisar.
impetigo said:
Jag ser nåt i mitt PM som skulle kunna användas för att särskilja bybor och ulvar men som det ser ut tycker jag att det vore en osportslig grej att använda. Ganska svårt rent praktiskt att använda det också plus att jag inte riktigt ser hur det begränsas till r1 så det kanske inte är samma sak som du tänker på.
Jag kanske är knäpp, men i mina ögon ser det varken svårt eller osportsligt ut att använda. Det skulle i så fall var alika osportsligt att claima power.
Hoppas att byn inte tycker att jag bränner vårt starkaste kort nu och sabbar allt, har vi fler ulvar får vi helt enkelt sniffa fram dem the old fashioned way (som ju skedde med Impetigo!).