Äventyr: Förlorade bland molnen
Av: Johan Sjöberg
År: 1996
Jag älskar det här scenariot så mycket!
Det finns i alvboken som är great i övrigt också. Karaktärerna är personer vars huvudsakliga sysslor är att knulla runt på bordeller, supa och knarka. Det är på nivån att när karaktärerna tar en förmiddag på ett lyxigt badhus är "rekreation" innan knullandet och knarkandet börjar igen. Man antyds också vara äventyrare till 100% för att finansiera det hela.
Ens kompis, med samma livsstil, har försvunnit efter en ovanligt brutal kväll av knarkande och horande och nu måste man gå mellan bordellerna, opium hålorna, knarklangarna, barerna och BDSM bordeller för att hitta honom. Ingen vill snacka, alla vill fucka up en om man ställer för många frågor och karaktärerna fördröjs hela tiden av frestelserna att hora, knarka och göra BDSM stuff.
Till sist (eller först, det är väldigt öppet upplagt) upptäcker man att killen som äger några bordeller kommer in medan någon som han inte tror folk kommer sakna är mitt i sexakten med en prostituerad, slår dem brutalt medvetslösa med en klubba, rullar in dem i en säck och säljer dem till en ond vetenskapsman. Ingen har reagerat för det är bara skit som händer i det här området.
Den onde vetenskapsmännen har sitt högkvarter på ett motherfucking luftskepp och experimenterar, lite kinky, på dem. Han har också inhyrda smutsiga halv-alver som är lönnmördare som man måste döda. Att stoppa hela grejen gör en till fiende med fucking alla för att man fuckat upp planerna för typ fem faktioner!
5 av 5. Det är kort, det är kinky och min enda kritik är att det kunde varit lite mer queer. Det här borde vara grunden för vilken typ av karaktär man spelar i Chronopia och vad man sysslar med. Alltså, man ska vara alv Lord Byron ute på stan med sina polare alv De Sade, alv Sasha Grey och alv Betty Page. Alla redo att sticka ner eller eldbolla en motherfucker.