Hej! HT har, som jag förstått det, som princip att det inte finns en i stort detaljerad värd. Man får glimtar av den genom de olika äventyren och man kan väl säga att magi-modulen ger en del också, om inte annat metafysiskt. Om du gillar reglerna, men vill ha en detaljerad värld med både djup och tradition kan nästa steg vara att kolla in Kopparhavets Hjältar. Nästan samma regler, men det spelet är i stället byggt runt världen Athos och Kopparhavet.
Denna värld, Athos alltså, är baserad på gamla Drakar och Demoners värld Ereb Altor. Nya Drakar och Demoner, som är på gång i tryck nästa år har precis som HT ingen utarbetad sammanhängande värd - och det är ett medvetet val. Jag gillar själv både HT och KH (där min spelgrupp spelat en längre kampanj med stor behållning). HT var länge min standard-rekommendation när bra nybörjarvänliga rollspel har efterfrågats (det är en ganska vanligt förekommande fråga på alla möjliga håll, faktiskt). Men när väl DoD finns i tryck kommer nog det att bli mitt goto-svar i stället. Detta är trots att jag egentligen verkligen gillar HT, mest beroende på att jag tror DoD kommer att ha mer aktiv support med nya moduler och en större community.