Varulv Klassåterträff i Nora - Runda 2

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,191
Location
Uppsala (Umeå)
Byter från Anthrox. Jag har svårt att bestämma mig för vem av Andersson och Basse jag tror mest på, men jag vill inte ta ut Anthrox längre.

Röst: @Basenanji

Kan komma att ändras
Det är ju det här jag har sagt hela tiden. Hakar på så vi får lite ordentliga drev.
Röst: @Basenanji

Kom igen nu @Brynolf och @RasmusL - nu hänger det på er. Nu plockar vi Armani-advokaten!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
Det här är väl det mest iögonfallande om det är så att ulvarna är framgångsrika?
Japp, om det är sån sorts framgång som menas. Väldigt douchebag med pengar. Men det känns också rätt märkligt av Basse att bara skriva ut det om han är ulv.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
Det är ju det här jag har sagt hela tiden. Hakar på så vi får lite ordentliga drev.
Röst: @Basenanji

Kom igen nu @Brynolf och @RasmusL - nu hänger det på er. Nu plockar vi Armani-advokaten!
Hmm. Du tycker att Vimes är skum och lägger röst på honom, för att i nästa veva stämma i samklang med densamme?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Japp, om det är sån sorts framgång som menas. Väldigt douchebag med pengar. Men det känns också rätt märkligt av Basse att bara skriva ut det om han är ulv.
När i ordningen outar han, någon som har koll?

Armani-kostymen släpper han nu efter diskussion både om att det kan finnas yrkes/kläd-siare och om efter att yrkesoutningen inte verkar ha gett något. När i ordningen claimar han advokat? Nån som vet?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
När i ordningen outar han, någon som har koll?

Armani-kostymen släpper han nu efter diskussion både om att det kan finnas yrkes/kläd-siare och om efter att yrkesoutningen inte verkar ha gett något. När i ordningen claimar han advokat? Nån som vet?
Jag är advokat, 07:39 igår. Outade som fjärde spelare om jag inte ser fel.
Armani-kostym, för en timme sen ungefär. Outade sist av de som outat kläder, så sjätte spelare där.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
Klassåterträffens tema är inte maskerad, utan "Kom som du är klädd när du läser detta!"
Från anmälningstråden. Kan vara en väldigt långsökt indikation på något i stil med att de som är festklädda är ulvarna, och de som är ledigt/arbetsklädda är bybor. Det tar bort misstanke på Andersson pga blåställ, men sätter samtidigt Häger i rödare dager.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
897
Det som outats innan honom är alltså gymnasielärare, mellan två jobb och tandläkare. Kan köpa att han, om han är ulv, tänker att advokat är safe.
Arborist, tandläkare och gymnasielärare innan Basses outning. Sidds outning kom efteråt. Här får jag göra en mea culpa till @Sidd , eftersom jag läste den situationen som att han klev in och trotsade kön när vi väntade på @Vimes svar, men det var orättvist. Både BB7 och Basse hade redan trängt sig vid det laget.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Men åter igen då: vem bär en armani-kostym, den som valt ett lugnt liv i Nora eller den som nått framgång och rikedom?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
Men åter igen då: vem bär en armani-kostym, den som valt ett lugnt liv i Nora eller den som nått framgång och rikedom?
Jo, men det känns så obeskrivligt långsökt att Basse skulle tala sanning om sitt yrke/klädsel som ulv, speciellt med så iögonfallande grejer. Eller? Det fanns ju ändå en lång diskussion som föranledde outningarna så ulvarna måste väl ha kommit på något bättre att säga än ett uppfattat högstatusyrke med en kostym som kostar sexsiffrigt?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,191
Location
Uppsala (Umeå)
Från anmälningstråden. Kan vara en väldigt långsökt indikation på något i stil med att de som är festklädda är ulvarna, och de som är ledigt/arbetsklädda är bybor. Det tar bort misstanke på Andersson pga blåställ, men sätter samtidigt Häger i rödare dager.
Bra spaning! Frågan är hur man ska tolka kostymen på advokaten i så fall?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
Näe fan, nu känns det som att jag är alldeles för långt ner i kaninhålet. Började spana på om WH stoppat in ett hemligt meddelande i yrkena, där första bokstaven i varje yrke skulle bilda något, och att Sidds avvikelse då skulle kunna innebära ett mellanrum.
Fan, jag går och lägger mig snart.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
897
Nä jag läser bara ikapp medan jag soundcheckar så det går lite segt. Klart vi ska dansa Lambada, Häger!
Fint med dansen, men hur går det med läsningen? Du ligger just nu och tittar på med din utslagsröst vid sidan av. Det får du gärna korrigera så vi har något att jobba med sista timmen.

Om det skulle få @RasmusL att också kliva fram så vore det ännu bättre.
 
Top